Riječ je o istraživanju Centra za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), koji procjenjuje da će Twitter zaraditi do 19 miliona dolara godišnje od prihoda koje donosi oglašavanja i to zahvaljujući samo deset profila koji su nekada bili blokirani na ovoj platformi.
Radi se o profilima koji su prethodno bili zabranjeni zbog “objavljivanja sadržaja koji se odnose na mržnju i opasne zavjere”. Profili su odblokirani nakon što je Elon Musk preuzeo Twitter, a radi se o nalozima visokog profila koji su povezani s ekstremizmom i teorijama zavjere, uključujući nalog influensera Andrewa Tatea, osnivača Daily Stormera Andrewa Anglina te istaknutog antivaksera Robertu Maloneu i Gateway Pundita.
Kako bi prodijenio njihov reach i engagement, CCDH je analizirao gotovo 10.000 tvitova ovih naloga tokom perioda od 47 dana, a ovi tvitovi su imali ukupno 54 miliona impresija. Projekcijom prosjeka na 365 dana, može se očekivati dostizanje gotovo 20 milijardi impresija tokom godine.
Kako bi se utvrdilo koliki prihod od reklama bi mogao ostvariti Twitter, CCDH je kreirao tri nova naloga koji prate samo 10 pomenutih korisnika. Autori istraživanja su otkrili da se oglasi pojavljuju otprilike na svakih šest ili sedam tvitova. Zatim, koristeći podatke analitičke firme Brandwatch, koja procjenjuje da oglasi na Twitteru koštaju u prosjeku 6,46 dolara na 1.000 impresija, CCDH je došao do ukupne cifre od 19 miliona dolara procijenjenih godišnjih prihoda od oglasa na svih 10 naloga.
Iako ove procjene nisu precizan obračun koliko bi Twitter mogao zaraditi od pomenutih naloga, one pokazuju koliko mali broj visoko polarizirajućih naloga može biti vrijedan za platformu. To također ističe koliko Twitter može dobiti vraćanjem kontroverznijih korisnika na platfomu.
Svi navedeni nalozi su ranije bili trajno banovani, no vraćeni su nakon što je Musk rekao da će ponuditi “opću amnestiju” korisnicima koji nisu prekršili zakon. Twitter je nedavno najavio da će dopustiti žalbe prethodno banovanih korisnika.
Istovremeno je Twitterov posao s oglašavanjem pretrpio veliki udarac. Brojni oglašivači visokog profila povukli su se s platforme, a prihodi su pali za 40 posto.
U izvještaju se navodi da su se oglasi istaknutih oglašivača pojavljivali pored uvredljivih i zapaljivih objava. Primjera radi, oglas za Prime Video se pojavio direktno ispod tvita Andrewa Anglina u kojem navodi da je “jedina karijera za koju je žena zapravo sposobna po zaslugama zapravo prostitucija”. Izvještaj također navodi da se oglas NFL-a pojavio ispod dezinformacija o vakcinama protiv koronavirusa.
“Ovo istraživanje potvrđuje da je Twitter prikazivao oglase pored svakog od toksičnih naloga koje smo istražili, uprkos činjenici da je poznato da pojedinci koji stoje iza njih promovišu stavove mržnje i laži”, zaključio je CCDH.