Zajedničke aktivnosti agencije NASA i kompanije Boeing odvijaju se u proizvodnim kapacitetima proizvođača letelica koji se nalaze blizu Nju Orleansa.
Cilj programa Artemis je sletanje na Mesec
Misija Artemis 1 samo je deo programa agencije NASA pod nazivom Artemis koji bi do 2029. godine omogućio sletanje na Mesec. Realizacija druge misije planira se naredne godine, a NASA uveliko gradi raketu za ovu i još dve naredne misije. U sklopu misije Artemis 2 planira se učešće četvorice astronauta. Ukoliko misija bude uspešna, naredna je zakazana za 2025. godinu i obuhvatiće prvo sletanje na površinu najbližeg satelita Zemlje od podviga posade Apolo 11.
Misije će biti izvedene zahvaljujući moćnim SLS raketama. Svaku pokreću četiri motora na tečno gorivo u kombinaciji sa dva čvrsta pojačivača za stvaranje potiska od 8,8 miliona funti, što ga čini najmoćnijim operativnim lanserom na svetu. Motori su postavljen na proizvodnu platformu visine 65 metara. Trenutno se radi na izradi motora za raketu Artemis 2. Uz to NASA u saradnji sa kompanijom Boeing gradi još pet platformi za sklapanje motora namenjenih raketama Artemis 3 i Artemis 4, prenosi WCCF Tech.
Kakva sila vodi letelice ka Mesecu?
NASA i Boeing su takođe započeli izradu hardvera odgovornog za uspešnu realizaciju misije Artemis 4. Svemirsku letelicu Orion na putu ka Mesecu vodi kriogeni pogonski stepen (ICPS). Njegova uloga jeste da preuzme kontrolu nad letelicom, posle odvajanja glavne rakete izlaskom iz orbite Zemlje. Za realizaciju misije Artemis 4 planirana je zamena ICPS moćnijim sistemom EUS.
ICPS koristi motor RL10B-2 za stvaranje potiska od 24.800 funti, dok EUS ima četiri motora RL10-3. Svaki od njih stvara silu potiska od najmanje 24.340 funti za ukupnih 97.360 funti. Ovakve performanse daju mogućnost transporta tereta koji je veći za 40 odsto od standardnog.
Kada jezgro Artemis 2 bude spremno, a motori instalirani, planira se dolazak letelice u NASA svemirski centar Kenedi. ICPS hardverski sistem za Artemis 2 je takođe u postupku izrade. Inženjeri NASA vredno rade na usavršavanju centra Kenedi. Najveća pažnja usmerena je ka izgradnji novog rezervoara za gorivo i remontu dela lansirnog tornja namenjenog posadi.
Benchmark.