30. Januara 2023.

Ovi automobili neće dobiti nasljednika: Sportisti i limuzine postaju endemska vrsta

I automobili imaju svoj životni krug, pa tako modeli i verzije dolaze i odlaze, a neki se pamte dugo, dok drugi brzo odlaze u zaborav. Postoje uspješni i neuspješni automobili iz raznih razloga, a bilo da se radi o strategiji kompanije i ponude modela ili o nedostatku potražnje neki automobili jednostavno više ne dobiju nasljednika. Od ove godine ta lista je prilično iznenađujuća.

Sportski modeli kao prva i najveća žrtva

Bez obzira na veličinu i snagu klasični sportski automobili sa snažnim benzinskim motorima polako ali sigurno postaju stvar prošlosti. Tako će ove godine sa tržišta nestati dva poznata i nekad vrlo popularna sportska modela iz Audija. Tako je Audi TT u svojoj prvoj generaciji iz 1998. godine bio prava dizajnerska ikona svog vremena – ali sportski kupe i njegova otvorena roadster verzija nisu preživjeli prelazak Audija na elektromobilnost. To je također rezultiralo i padom prodaje ovog modela jer je Audi predstavio neke zanimljive sportske ali električne alternative. Tako se TT oprašta od proizvodnje sa posljednjim specijalnim izdanjem, a posljednji primjerci će biti isporučeni ove godine. Isto važi i za sportski Audi R8, koji je imao dvije generacije i postao poznat po svojim snažnim desetocilindričnim motorima. Audi planira novi supersportski automobil sa pogonom na sve točkove koji bi bio svojevrsna zamjena za R8, s tim da neće biti pogonjen benzinskim nego električnim motorom.

Još jedan rasni sportski auto završava karijeru ove godine. Lamborghini Aventador na tržištu je već 12 godina, a ova marka koja je pod okriljem Volkswagen grupacije već odavno priprema nasljednika. Ono što raduje sve ljubitelje moćnog V12 motora je činjenica da će i novi model biti pokretan ovim velikim benzinskim motorom koji ima vrlo prepoznatljiv zvuk.

Porodične limuzine ustupaju mjesto SUV modelima

Opel se među prvima oprostio od svoje trovolumenske limuzine, pa je tako proizvodnja Insignije okončana već krajem 2022. godine. Insignia II je bio posljednji model Opela, koji je sada u grupaciji Stellantis, koji je još uvijek bio baziran na tehnologiji prethodne matične kompanije, General Motorsa. Platforma nije bila pogodna za elektrifikaciju, a naknade za licence bivšoj matičnoj kompaniji su smanjile profit od prodaje Insignije, koja se nudila kao limuzina i karavan. Opel se trenutno fokusira na elektrifikaciju modela kao što su Corsa, Astra i Mokka. Međutim, za najkasnije dvije godine, marka se želi vratiti u takozvani D segment koji bi trebao imati tehnologiju modela Peugeota 508, DS9 i Citroëna C5 X.

Najzvučnije ime u ovom segmentu koji izumire svakako je Volkswagen Passat. Genracijama je to bio najprodavaniji model u klasi, a sada ostaje u ponudi ove njemačke marke isključivo kao karavan. Za sada Volkswagen i Škoda razvijaju novu verziju karavana pod nazivom Variant, dok će nominalno nasljednik limuzinskog Passata biti električni ID.7 koji bi trebao doći na tržište ove godine.

Ford Mondeo još je jedna od žrtava SUV trenda. Ova marka radikalno mijenja svoju ponudu modela u smjeru elektrifikacije. Tako dva modela koja su pomogla u oblikovanju brenda u proteklih nekoliko decenija također postaju žrtve ove potpune konverzije. Iz ponude tako nestaje kompaktna Fiesta i limuzinski Mondeo.

Monovolumeni i kombiji su već stvar prošlosti

Nekada snažan trend i popularnost kombija su definitivno završeni. Umjesto toga, SUV-ovi svih veličina zamjenjuju praktične porodične modele – kao što je slučaj sa gotovo identičnim modelima Sharan i Alhambra. Druga generacija je bila na tržištu već dvanaest godina i sada nema nasljednika. Isto tako, Ford završava ponudu za monovolumene C-Max i S-Max, koje su također zamijenili ili će biti zamijenjeni terencima.

Ford S-Max

Slično je i kod Renaulta koji je krajem 1996. godine okrenuo svijet automobila naglavačke. Nakon što je veći Espace 80-ih već učinio segment kombija društveno prihvatljivim, uslijedio je kompaktni monovolumen Scénic, koji je godinu dana kasnije proglašen za automobil godine i postao prvi uspješan model u svojoj klasi. Također, popularnost SUV modela presudio je i ovom modelu pa su Francuzi prestali da proizvode Scénic u maju 2022. godine, dok se veći Grand Scénic još uvijek može konfigurisati i naručiti. Zanimljivo, Renault je najavio povratak Espacea, ali u suštini riječ je o SUV modelu koji će zadržati samo slavno ime.

BMW u penziju šalje električni i3

Na listi modela koji završavaju karijeru našao se i poneki električni model, ali u pravilu je riječ o modelima prvih generacija čija je tehnolgija zastarjela i koji već imaju spremnu zamjenu.

Tako je i s BMW i3 koji je pravi pionir među modernim električnim automobilima. Lansiran prije devet godina, ovaj kompaktni električni model se ne proizvodi još od ljeta prošle godine. Razlog je da tvornica BMW-a u Leipzigu uskoro počinje proizvodnju novog Mini Countrymana, u koji matična kompanija očito polaže veće nade. Prije toga, ipak ovu tvornicu treba temeljito obnoviti. Ovome se dodaje i lansiranje modela iX1 na tržište kojeg BMW želi predstaviti kao nasljednika i3, iako 40 centimetara veći SUV nema ništa zajedničko s i30 već je riječ o X1 sa električnim motorom.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare