Otvoren 2004. godine, šangajski Transrapid je najstariji komercijalni maglev šinski sistem koji je još u funkciji i trenutno je najbrži električni voz na svetu sa brzinom od 430 km na sat.
Ovaj rekord bi uskoro mogla da obori nova verzija kineskog magleva predstavljena prošle godine, koji bi u komercijalnom saobraćaju trebalo da dostigne brzine od oko 600 km na sat. Taj novi magnetni voz trebalo bi da poveže Peking i Šangaj, a putovanje od skoro 1.100 kilometara trebalo bi da traje manje od 2,5 sata.
Dakle, Kina ima dosta iskustva u magnetnoj levitaciji, a sada to iskustvo želi da prenese i na automobilski saobraćaj.
Kineski naučnici sa Univerziteta Southwest Jiaotong u gradu Čengdu testirali su modifikovane automobile sposobne da magnetno levitiraju 35 milimetara iznad posebno modifikovanog dela postojećeg autoputa.
Naučnici su koristili automobile tradicionalne proizvodnje i u njih ugradili niz trajnih magneta, dok su na auto-put koji se nalazi u istočnoj provinciji Đangsu postavili svojevrsnu magnetnu traku.
Profesor Điaotong Deng Zigang rekao je da veruje da će nova tehnologija pomoći da se smanji potrošnja energije i poveća domet vožnje električnih automobila u budućnosti.
Video snimak testa pokazuje kako automobili prilično nesigurno lebde iznad auto-puta velikom brzinom dok im se točkovi bespomoćno vrte u vazduhu.
Iako sve deluje prilično nespretno i improvizovano, ovo je tek prvi test nove tehnologije i, kao što znamo, svaki početak je težak.
Na prvi pogled čini se da će najveći izazov u budućnosti biti bezbednost automobila na maglevu. Kako prenose kineski mediji, na trasi dugoj osam kilometara testirano je ukupno osam vozila, pet električnih i tri na konvencionalni benzinski pogon.
U drugom krugu testiranja, automobili su dostigli maksimalnu brzinu od 200 km na sat, što je prilično impresivno za potpuno novu tehnologiju. Kao sledeći korak, kineski naučnici su najavili izgradnju potpuno nove trase autoputa opremljene maglev tehnologijom.