Magazin Motor1.com objavio je detaljnu analizu prodaje novih automobila širom svijeta.
Tako je Kina i dalje najveće svjetsko automobilsko tržište, te je prošle godine bilo prilično dobro s obzirom na globalne izazove. Količina prodanih automobila tako je porasla za 2 odsto na ukupno 26,86 miliona automobila, u odnosu na 2021. godinu. Ovaj rezultat je čak i bolji nego u 2019. godini, prije dolaska pandemije. Veliki dio rasta potaknut je električnim vozilima, koja imaju snažan podsticaj od strane centralne vlade. Prema preliminarnim podacima, ova vozila su činila 20 posto ukupne prodaje, a Wuling Hongguang Mini EV je ušao u top tri najprodavanija modela, dok je na vrhu BYD Song Plus koji je prodan u 459.424 primjeraka.
Drugo najveće tržište bilo je ono u SAD-u, koje je bilo više izloženo inflatornim pritiscima i rastućim kamatnim stopama. Prodaja vozila iznosila je 13,83 miliona automobila, što je 8 posto manje u odnosu na 2021. i najmanje od od 2012. Uprkos negativnim rezultatima, kupci su nastavili da prelaze sa limuzina i monovolumena na SUV i kamione, a Tesla je nastavio s rastom udjela. Ipak, električni automobili i dalje čine mali dio ukupnog broja, pri čemu Ford F-Series drži prvo mjesto sa 653.957 primjeraka, a slijede ga Chevrolet Silverado na drugom mjestu i RAM pickup na trećem.
U Evropi je situacija slična onoj u SAD-u. Podaci za četiri najveća tržišta (Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Italija i Španija), koja čine oko 75 posto cjelokupnog regiona, pokazuju da pad tržišta nije zaustavljen. U 2022. godini prodaja je iznosila 9,05 miliona automobila, što je 6 posto manje u odnosu na 2021. Količina je smanjena za 7 posto u odnosu na godinu pandemije (2020.) i 29 posto u odnosu na 2019. U Njemačkoj je Volkswagen još jednom trijumfovao sa tri automobila pozicionirana na prva tri mjesta na podijumu. U Francuskoj je dominacija Renault Grupe prekinuta novim prvoplasiranim prodajnim pobjednikom. Peugeot 208 je prodan u 88.812 primjeraka.
Za četiri godine tržište je izgubilo više od 3,7 miliona prodanih automobila. Situacija je praktično ista u pet zemalja. Najveći pad u odnosu na 2021. zabilježile su Francuska i Italija, dok je njemačko tržište ostalo stabilno. Međutim, svi su zabilježili dvocifren pad između 2019. i 2022. Nedostatak novih automobila u prodajnim salonima i rast troškova života, dijelom zbog energetske krize, objašnjava kritičnu situaciju. Na kraju, zanimljiva je situacija u Španiji, gde je Hyundai Tucson zauzeo prvo mesto sa ukupno 21.985 prodatih primjeraka, a slijedi ga Dacia Sandero na drugom i Seat Arona na trećem.
Za razliku od Amerike i Evrope, situacija u Australiji, Indiji, Indoneziji i Turskoj je prilično dobra. Ne samo da se obim tržišta povećao između 2021. i 2022. godine, već je bio veći nego što je bio dvije i tri godine ranije. Australija je, posebno, doživjela trijumf vozila s pogonom na sve točkove. Na prvom mjestu je bila Toyota Hilux, sa ukupno 64.391 prodanim primjerkom, a zatim Ford Ranger (47.479) i Toyota RAV4 (34.845).