Električni motor postiže maksimalni obrtni moment pri niskim obrtajima, omogućavajući vozilu da ubrza iz mirovanja efikasnije od vozila sa benzinskim motorom koja zahtevaju niži stepen prenosa za početno ubrzanje.
Opet, pri velikim brzinama elektromotor gubi obrtni moment. Nemogućnost prebacivanja električnog vozila u viši stepen prenosa pri većim brzinama takođe ima jedan problem.
Pri većim brzinama, motori troše više energije baterije, čime se smanjuje ukupan domet. Kanadski Inmotive pokušava da reši taj problem sa svojim Ingear dvostepenim manuelnim menjačem.
Navodno povećava domet i do 15%. Osim toga, Ingear povećava ubrzanje i maksimalnu brzinu vozila za 20%.
U tradicionalnim pogonskim sklopovima za električnih vozila sa jednom brzinom, snaga se prenosi kroz dva reduktora, zatim na diferencijal, a potom na točkove.
Motor se pritom rotira devet puta za svaki okret točka.
Ingear zamenjuje drugi reduktor kontinuiranim lančanim pogonom i inovativnim varijabilnim zupčanikom, koji menja veličinu tokom promene. Celokupno kretanje se dešava tokom jedne rotacije točka.
U kombinaciji sa lancem zatezačem lanca, Ingear dozvoljava prenosne odnose od 2:1 ili slične.
Niska brzina se koristi za startovanje automobila iz mesta do brzine od približno 80 km/h. Viši stepen prenosa se koristi za veće brzine vožnje.
Dozvoljavajući elektromotoru da radi efikasnije, više energije baterije se koristi za kretanje automobila i manje se gubi kao toplota motora i prenosa.
Manji gubitak znači veći domet prilikom svakog punjenja. Koliko je poznato, Suzuki će biti prvi korisnik ovog menjača.