U ovom trenutku prelazak sa fosilnih goriva na baterijska električna vozila izgleda kao najizglednija opcija za budući razvoj drumskog transporta, kako putničkog, tako i teretnog. Lokalno nulta emisija, gradovi bez smoga, sve to izgleda primamljivo. Ipak, proizvodnja baterija po trenutim tehnologijama ni izbliza nije tako čista. Pitanje je šta će se desiti u trenutku kada drumski transport u potpunosti pređe na električni pogon i kada u jednom trenutku ogromna količina baterija stigne na kraj svog radnog veka.
To je problem o kojem u ovom trenutku mnoge kompanije razmišljaju. I baterije iz mobilnih telefona su u ovom trenutku izvor zagađenja, a nije teško zaključiti da se sa automobilima taj problem značajno uvećava. Pitanje je šta je tek sa kamionima, koji su takođe na putu ka elektrifikaciji, o čemu se uopšte ne priča?
U sektoru kamiona trenutno očekuju da će električni kamioni imati udeo od 60% u distributivnim aplikacijama i 40% u transportu na duge relacije 2030. godine. Ove prognoze pokazuju da je industrija komercijalnih vozila tek na početku elektrifikacije. Stoga će broj baterija kojima je istekao vek trajanja u vozilima dostići industrijski nivo tek za oko 10 do 15 godina.
Međutim, već se radi na razvoju strategije kako se vredne baterije mogu koristiti na način koji štedi resurse u sekundarnim aplikacijama. Analiza počinje sa prvim životnim vekom baterije u vozilu: fokus je na obuci kupaca da voze, pune i koriste vozila tako da se opterećenje baterije svede na minimum. Ovo može značajno povećati vek trajanja baterije.
Šta se dešava u slučaju da se baterije tokom radnog veka pokvare, i kada je zapravo vreme za njihovu reciklažu, saznajte ovde.
Izvor: Nova