Međutim, Fure insistira na tome da postoji “posebna veza” između njih, i to u obliku slike s početka 19. veka koja je nekad visila u muzeju u Amijensu, dok nije tokom Prvog svetskog rata nestala bez traga. Sada gradonačelnica apeluje na pevačicu da pozajmi sliku koju poseduje – Diana i Endymion, za koju se smatra da joj je autor Žerom-Martin Langloa – u onom za što se nada da će biti uspešna kandidatura Amijensa za evropsku prestolnicu kulture 2028. godine.
“Madona, verovatno niste čuli za Amijens, ali postoji posebna veza između vas i našeg grada. Ova je slika verovatno delo koje je Luvr pozajmio muzeju Amijens pre Prvog svetskog rata, nakon čega joj se izgubio trag”, kaže Fure u svom video-apelu.
Ulje na platnu, koje je Luj XVIII. naručio da visi u Salonu Dijan u palati Versaj i koje je dovršeno 1822., kupila je Francuska republika 1873. Bilo je izloženo u Musée des Beaux-Arts, sada Musée de Picardie, u Amijensu od 1878., ali se smatralo da je uništeno kada je grad bombardiran 1918., piše Guardian.
Nedavni članak u novinama Le Figaro sugerisao je da se slika, ili jedna gotovo identična njoj, ali bez Langloasovog potpisa ili bilo kakvog datuma, ponovo pojavila 1989. na aukciji u Njujorku, gde ju je Madona platila 1.3 miliona dolara, više od tri puta više od procenjene cene.https://www.youtube.com/embed/j0bFszHz9LI
Stručnjaci se pitaju da li se radi o originalu s uklonjenim potpisom i datumom ili kopiji
Činilo se da u to vreme niko u Francuskoj nije prepoznao da je delo naslikao Langloa, ali 2015. kustos iz Amijensa primetio ga je u pozadini fotografije Madone snimljene u njenom domu i objavljene u časopisu Paris Match.
U martu 1918. u pokušaju proboja savezničkih linija Nemci su granatama i bombama gađali Amijens 28 dana i noći, uništivši veći deo grada, uključujući i deo muzeja, čije su slike evakuisane na sigurno. Kad su nakon rata vraćene u Amijens, Langloaova slika je nestala. Prvo je navedeno da joj se “ne može ući u trag od povratka uklonjenih dela”, zatim da je “uništena padom bombe na muzej”.
Slika koju je Madona kupila 3 cm je manja od umetnine koja je nestala u Amijensu, zbog čega se stručnjaci pitaju da li se radi o originalu s uklonjenim potpisom i datumom ili kopiji. Muzej je pokrenuo pravni postupak protiv “nepoznatih osoba” zbog krađe slike, a Fure kaže da se ništa od toga ne tiče Madone.
“Jasno je da ni na koji način ne osporavamo da ste ovo delo nabavili zakonito. Možete li nam pozajmiti ovo delo za našu kandidaturu da postanemo Evropska prestolnica kulture 2028., da naši stanovnici mogu ponovo otkriti ovo delo i uživati u njemu? To je moja molba, želja koju vam predstavljam”, kaže Fure u svojoj poruci pevačici.