Posle svih problema i zastoja u proizvodnji i isporuci automobila, kupci novih vozila u Nemačkoj ove godine mogu ponovo da se nadaju popustima na koje su u prošlosti navikli, ocenio je Centar Automotiv Riserč (CAR) iz Duizburga.
Decembarska studija CAR, naime, ukazuje da su proizvođači u poslednjem kvartalu 2022. intenzivirali produkciju i istovremeno pokrili veliki deo zaostalih isporuka.
CAR ocenjuje da to pokazuje kako je kriza mikročipovima, koja je dugo ograničavala proizvodnju, otišla u prošlost. “To znači da će 2023. uz veću proizvodnju doneti znatno povoljnije rokove isporuke, a time i snažniju konkurenciju, pa i veće popuste”, rekao je predsednik instituta CAR Ferdinand Dudenhefer (Dudenhöffer).
Proizvođači, rekao je, veliki proizvodni kapacitet mogu da unovče samo popustima ili obaranjem cena. Za primer je naveo Teslu, koja već mesecima automobile nudi po povoljnim uslovima za iznajmljivanje ili raznih oblika lizinga.
Povrh toga, kineski proizvođači nadiru u Evropu u takozvanom premijum segmentu. Njihova meta su, za razliku od Japanaca i Korejaca, uglavnom top modeli nemačkih proizvođača.
U tržišnom nadmetanju agresivno nude i srazmeno nove razne oblike lizinga, kojim korisnik uz fiksnu mesečnu ratu dobija i osiguranje, servisiranje i druge usluge, rekao je Dudenhefer.
CAR za ovu gopdinu prognozira dvostruko veći broj novoregistrovanih kineskih automobila modela usvostruči, dakle stotinak hiljada. U Nemačkoj je prošle godine registrovano 2,65 miliona novih automobila.