17. Decembra 2025.

Budući Peugeot 208 će stizati s pravougaonim volanom

Peugeot je u januaru 2023. godine predstavio konceptni automobil Inception i on je viđen s neobičnim volanom, dok je pre nekih mesec dana, predstavljen i pravougaoni volan s četiri rupe. Nazvan je Hypersquare i debitovao je na izložbenom automobilu Polygonu. Francuska kompanija je čak i prilikom najave Polygona pretila da će, počev od 2027. godine, ovakav volan s elektronskim upravljanjem ugraditi na serijske modele marke, ali sada je jasno da to nije bila samo smela izjava.

Peugeot zaista namerava da ovaj neobičan plod razvoja stavi u proizvodnju i već je započeo probne vožnje prototipova, kojima su prisustvovali novinari nemačkog lista Handelsblatta.

Koncept Peugeot Polygon

Testno prototip vozilo je bazirano na Peugeotovom krosoveru e-2008. Opremljen je takozvanim „hiperkvadratnim“ volanom s elektronskim sistemom upravljanja (steer-by-wire). Ista kombinacija je planirana za sledeću generaciju Peugeotovog hečbeka s indeksom 208.

Volan poseduje četiri velika otvora, pri čemu se u gornja dva nalaze komande i pružen je prostor za palčeve. Novinari Handelsblatta su tokom testiranja primetili da se vozačevi prsti prirodno uklapaju u udubljenja, što novi sistem čini udobnijim za korišćenje nego što se prvobitno očekivalo.

Koncept Peugeot Inception

Kao i sistemi iz plejade „steer-by-wire“ koji se nalaze u krosoveru Lexusu RZ-u ili Tesli Cybertrucku, Peugeotov sistem menja odnos upravljanja u zavisnosti od brzine. Pri malim brzinama kretanja, kao što je recimo karakteristično za parkiranje, smanjuje se racio upravljačkog sistema na približno 5:1.

Međutim, u praksi je potrebno navikavanje na ovaj odnos. Nemački novinari izveštavaju da volan preoštro reaguje na svaki unos, što dovodi do toga da vozač tokom kratke vožnje neretko čak i udari u ivičnjak. Međutim, kako se brzina povećava, sistem se stabilizuje i postaje intuitivan.

Peugeotovi inženjeri iz razvojnog tima su objasnili da je za sledeću generaciju lavića s indeksom 208 razvijeno nekoliko različitih režima vožnje. Jedan od njih će biti osmišljen tako da olakša upoznavanje sa najnovijim sistemom upravljanja, dok je sportski režim pogodan za vožnju velikom brzinom.

Uprkos nedostatku direktne mehaničke veze sa točkovima, tvorci ciljaju na postizanje odlične povratne informacije o podlozi. Da bi se to postiglo, senzori unutar upravljačkog mehanizma prate sile koje deluju na točkove i pretvaraju ih u haptičku povratnu informaciju, s odgovarajućim vibracijama koje se prenose kroz volan.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare