Kompanija Automobile DAC SA, koja je od firme Roman SA preuzela ime DAC, u saopštenju za javnost objavljuje da se vraća i to „u punoj snazi, završetkom potpunog preuzimanja marke i pokretanjem ambiciozne strategije za elektrifikaciju voznog parka komercijalnih vozila. DAC se nakon okončanja partnerstva sa kineskim proizvođačima isključivo fokusira na razvoj, dizajn i lokalnu proizvodnju električnih vozila, potvrđujući svoju posvećenost rumunskoj privredi i zajednici“.
Štaviše, Serđu Bolokan, generalni direktor kompanije Autovehicule DAC i većinski akcionar kompanije, navodi da je „DAC oduvek bio sinonim za robusna vozila, konstruisana da odgovore na specifične izazove Rumunije. Sada se ponovo izmišljamo, čuvamo genetski kod marke i integrišemo najnaprednije električne tehnologije. Elektromobilnost za nas nije samo trend, već odgovornost prema budućnosti Rumunije i prema budućim generacijama.“
Zvaničnici kompanije napominju da su, nakon preuzimanja imena od kompanije Roman SA, razvili prvi električni aerodromski autobus DAC Aerobus 14.100. Isti je već u upotrebi na međunarodnom aerodromu Kluž-Napoka. DAC je u novembru 2025. godine takođe isporučio električni rudarski kiper iz Istočne Evrope, DAC 90TEF.OH.
Autovehicle DAC pored ova dva proizvoda ima važeće ugovore za isporuku četiri električna minibusa, dva električna gradska autobusa dužine 8,5 metara i veoma je blizu potpisivanja dokumenta kojim se predviđa isporuka tri električna autobusa s indeksom DAC 412UE. Ta vozila su 12 metara dugačka dok je naručilac skupština grada Lugoža.
U stvari, Autovehicle DAC je od 2020. godine kompanija registrovana u Bukureštu. Firma ima proizvodni centar u Tamašu koji pripada okrugu Ilfovu. Kompanija je 2024. godinu, prema podacima Ministarstva finansija, završila s neto prihodom od 393.693 leja (oko 78 hiljada evra) i gubitkom od 127.255 leja (oko 25 hiljada evra). Isti izvor pokazuje da je Autovehicle DAC na kraju 2024. godine imao samo jednog zaposlenog.
Serđu Bolokan, koji poseduje 99% akcija kompanije, navodi da je „naš cilj da komercijalna vozila vratimo onome što interno nazivamo pouzdanošću frižidera. Želimo da naša vozila godinama rade efikasno i bez većih problema, minimizirajući troškove održavanja i zastoje. Kamioni DAC-a biće opremljeni najsavremenijim pogonskim osovinama, koje integrišu dva nezavisna elektromotora, nudeći poboljšanu pouzdanost i produženi vek trajanja od preko milion kilometara, i to bez potrebe za sveobuhvatnijim popravkama.“
On takođe napominje da je „naš cilj da ponudimo električna vozila po ceni uporedivoj sa cenom ekvivalentnog dizel vozila, ali sa znatno nižim ukupnim troškovima rada. Intenzivno radimo na razvoju električne šasije od 18 tona za sanitarna vozila, koju ćemo lansirati 2026. godine. To će biti revolucionaran, pristupačan i visokoperformantan proizvod. (…) Više nije pitanje „da li“, već „kada“ ćemo preći na električni prevoz. Podstičem sve operatere da eksperimentišu sa električnim vozilima i pripreme se za ovu neizbežnu transformaciju. Oni koji se rano prilagode imaće značajnu konkurentsku prednost i doprineće izgradnji čistije i prosperitetnije budućnosti za Rumuniju“.
Cilj DAC-a je da nadmaši rekordni obim prodaje bivše fabrike kamiona u Brašovu i da u narednih deset godina isporuči više od 30 hiljada vozila.
AutoRepublika