6. Decembra 2025.

Kraj šarenog svijeta “najluđih” cipela na svijetu: Irregular Choice prestaje s radom

Britanski modni niche brend Irregular Choice, poznat po šarenim, ekscentričnim i često provokativnim cipelama, torbama i modnim dodacima, zvanično je okončao online prodaju i zatvorio prodavnicu u Brightonu.

Prodavnica je zatvorena 28. septembra 2025. godine, dok je posljednja online narudžba primljena 5. decembra 2025. u 10:00 po GMT vremenu.

Odluka je rezultat niza izazova sa kojima se brend suočavao posljednjih godina, što je na njihovom sajtu detaljno opisao osnivač i dizajner Dan Sullivan. On je naveo da je Irregular Choice, kao i mnogi mali brendovi, posljednjih godina “tiho i naporno” pokušavao da održi poslovanje i nastavi da pruža proizvode koje fanovi vole.

Razlozi zatvaranja

Sullivan je objasnio više faktora koji su doveli do ove odluke. Među njima su posljedice pandemije, koja je poremetila globalnu maloprodaju, promjenjivi maloprodajni pejzaž i rastući troškovi proizvodnje, ekonomska nesigurnost te likvidacija glavnog distributera, koji je brendu i fabričkom partneru dugovao značajne sume novca.

Sullivan je posebno istakao da je glavni proizvođač njihovih modela, mala porodična fabrika sa kojom je brend sarađivao više od 25 godina, bio ključan za realizaciju složenih i detaljnih dizajna karakterističnih za Irregular Choice.

Fabrika, kako ju je nazvao “fantastičnom i dragom”, trenutno nije u mogućnosti da nastavi proizvodnju za brend zbog finansijskih i operativnih problema.

Zbog složenosti dizajna i detalja koji su zaštitni znak Irregular Choicea, pronalaženje nove fabrike koja bi mogla replicirati njihov rad je izuzetno teško. Sullivan je dodao da će brend “napraviti korak unazad i preispitati budućnost”, ali da trenutno nema jasne alternative za nastavak proizvodnje, jer nijedna druga fabrika ne posjeduje neophodne kapacitete i iskustvo.

Istorijat i značaj brenda

Irregular Choice je osnovan krajem 1999. godine u Velikoj Britaniji i brzo se izdvojio po svojoj neobičnoj estetici. Njegove cipele i dodaci bili su šareni, često neočekivanih oblika, sa detaljima koji su privlačili pažnju i izražavali individualnost. Brend je ubrzo pronašao publiku među ljudima koji žele da se izdvoje iz mase i istaknu svoj stil, a prisustvo u modnim magazinima, blogovima i festivalima dodatno je učvrstilo njegov kultni status.

Kupci Irregular Choicea dolazili su iz različitih dijelova svijeta: Evrope, Sjeverne Amerike i Azije, a ciljna publika su bili mladi i alternativni kupci, ali i modni entuzijasti, svih dobnih grupa, koji cijene kreativnost i nesvakidašnji dizajn.

Zanimljivo je, inače, da je njihove odabrane modele, godinama bilo moguće kupiti i u Bosni i Hercegovini.

Šta je činilo Irregular Choice toliko posebnom?

Jednostavno, oni nisu samo pravili obuću – oni su pričali priče kroz cipele. Svaki par je bio mali umjetnički detalj, spoj boja, oblika i neočekivanih ukrasa koji su činili da svaka cipela bude jedinstvena. Dok su drugi brendovi povremeno dodavali ekscentrične elemente, Irregular Choice je ekscentričnost stavio u sam centar svog identiteta, pretvarajući obuću u “statement” komad.

Prije Irregular Choice slavna dizajnerka Vivienne Westwood i Dr. Martens unijeli su buntovne i ekscentrične elemente u obuću, dok su Camper i Melissa eksperimentisali sa oblicima i materijalima. Ipak, nijedan brend nije kao Irregular Choice ludost i šarenilo stavio u sam centar svog identiteta.

Ekscentričnost je bila glavni brend identitet, stvarajući globalnu fan zajednicu i modele koji su stekli kultni status.

Velika rasprodaja

Nakon odluke o prestanku rada, brend je odmah pokrenuo Big Clearout Sale kako bi fanovima omogućio da kupe preostale proizvode i sačuvaju dio magije Irregular Choicea.

Sullivan je naglasio da se nada da ovo nije „zauvijek oproštaj“ i da brend nastavlja da nosi srce i dušu kreativnosti koju je on gradio 26 godina.

Reakcije kupaca

Objava o zatvaranju izazvala je snažne emocije među fanovima. Na društvenim mrežama i forumima, kupci izražavaju nostalgiju, zahvalnost i tugu:

„Irregular Choice je bio moj modni izlet u kreativnost. Ne mogu da vjerujem da se završava.“

„Svaka cipela je bila priča za sebe. Strašno je što ih više nećemo moći kupiti.“

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare