3. Decembra 2025.

Volkswagenovi EV dolaze iz Kine: Koštaju upola manje nego drugi, i pokoriće svijet

Volkswagen sve jače računa na svoje kineske pogone i planira da iz Kine izvozi još veći broj vozila na strana tržišta – ali uz jedan važan izuzetak: Evropu.

Strategija se zasniva na ogromnoj prednosti u troškovima, jer razvoj automobila u Kini ispada drastično jeftiniji nego u drugim delovima sveta.

Dok se tradicionalni evropski proizvođači suočavaju sa rastućim pritiskom novih istočnih brendova, mnogi od njih počinju da preusmeravaju pažnju ka svojim kineskim proizvodnim mrežama. Za velikane poput Volkswagena, ova računica postaje sve primamljivija.

Prema pisanju “FT”, Volkswagen tvrdi da u Kini može da razvije i proizvede potpuno novi električni automobil koji će biti upola jeftiniji u odnosu na druge regione.

Volkswagenovi EV dolaze iz Kine: Koštaju upola manje nego drugi, i pokoriće svet

Kompanija je godinama ulagala milijarde u kinesko tržište, a zahvaljujući nižim troškovima rada, kraćem razvoju, lakšoj nabavci baterija i efikasnijem lancu snabdevanja – ukupni troškovi mogu da se smanje i do 50 odsto.

Veliki deo ove efikasnosti dolazi iz novog istraživačko-razvojnog centra u Hefeju, koji igra ključnu ulogu u nastanku VW-ovih narednih EV generacija. Zahvaljujući boljoj integraciji timova, Volkswagen sada može da razvije potpuno novi električni model za oko 30% kraće vreme nego ranije – proces koji je tradicionalno trajao oko 50 meseci.

Tomas Ulbrih , glavni tehnološki direktor “Volkswagen Group China”, opisao je novi centar kao mesto koje donosi “potpuno novi nivo integracije”, gde se softver, hardver i validacija kompletnog vozila rade paralelno.

“Sada možemo da vodimo softverske, hardverske i validacione procese istovremeno, skratimo cikluse donošenja odluka i mnogo brže uvedemo inovacije u serijsku proizvodnju”, rekao je Ulbrih za FT.

Volkswagenovi EV dolaze iz Kine: Koštaju upola manje nego drugi, i pokoriće svet

VW je već počeo da izvozi kineske benzinske limuzine na Bliski istok, a Ulbrih potvrđuje da se razmatraju i slični planovi za tržišta jugoistočne i centralne Azije. Ipak, u Evropu ti modeli neće stizati.

    Razlog je dvostruk. Prvo, elektronska arhitektura kineski razvijenih vozila nije usklađena sa evropskim standardima. Drugo, dodatni evropski carinski nameti na kineske EV modele poništili bi uštede i učinili strategiju neisplativom.

    Volkswagen planira da u narednih pet godina u Kini predstavi 30 novih električnih modela, koji bi trebalo da mu pomognu da povrati tržišni udeo.

    Podaci FT-a a otkrivaju da VW više nije ni među prvih 10 brendova u Kini kada je reč o prodaji potpuno električnih ili plug-in hibridnih modela – iako još uvek drži oko 20% tržišta kada je reč o klasičnim SUS automobilima.

    B92.

    Podijeli vijest na:

    Pretplata
    Obavijesti o
    guest

    0 Komentara
    Najstariji
    Najnoviji Najviše glasova
    Inline Feedbacks
    Pregledaj sve komentare