Fordov zadnji “regularni” automobil koji nije SUV dobija redizajn za 2026. godinu.
Sa poslednjim primerkom modela Focus, koji je sišao sa proizvodne trake pre nekoliko nedelja, Ford je praktično ostao bez “regularnih” putničkih automobila. Ili ipak nije?
Mondeo nastavlja da živi u Kini, gde američki proizvođač čak priprema i osveženje za veliku porodičnu limuzinu za 2026. godinu. Nakon javnog debija na sajmu automobila u gradu Guangdžou, redizajnirani model ove nedelje stiže u prodajne salone u toj zemlji.

Treba napomenuti da se Mondeo prodaje i na Bliskom istoku pod zbunjujućim nazivom Taurus. Međutim, automobil je više Mondeo nego Taurus, s obzirom na manje dimenzije i motore manjih zapremina.
Bez obzira na zbunjujuće ime, barem neka tržišta i dalje dobijaju Ford koji nije ni pikap, ni SUV, ni minivan. Naravno, tu je globalno dostupni Mustang, ali on spada u klasu za sebe.

Model Mondeo za 2026. godinu proizvod je Changan Forda, razvijen u Kini, a tamo se i proizvodi. Ovaj model debitovao je početkom 2022, pa je aktuelni termin za redizajn sasvim logičan.
Prethodna dvodelna prednja svetla su uklonjena i zamenjena jednim sklopom koji pomalo podseća na Mustang. Dizajneri su uklonili i LED svetlosnu traku na prednjoj strani, koja je postala trend za kojim ne treba žaliti kada jednom nestane.

Pošto je reč samo o restilizaciji, profil ostaje nepromenjen, zadržavajući liniju krova u stilu fastbeka i “skrivene” kvake na vratima.
Ford je dizajnirao nove dvobojne aluminijumske felne prečnika 21 inč, dok je gornji deo karoserije i dalje u kontrastnoj crnoj.
Pozadi, stop svetla zadržavaju raniji oblik i veličinu, ali su detalji osveženi. Treće stop svetlo ispod amblema brenda takođe dobija složeniji izgled sa isprekidanim linijama.
Nove boje, Crimson Red i Ocean Blue, zaokružuju spoljašnje izmene.

Sve u svemu, Mondeo za 2026. je atraktivan automobil i ne bismo imali ništa protiv da ga vidimo u Evropi, gde je proizvodnja prethodne generacije okončana 2022. godine, otprilike u isto vreme kada je u Kini predstavljena ova, peta generacija.
Zašto je Ford (uglavnom) napustio klasične putničke automobile? Prema rečima direktora Džima Farlija, da bi “izašao iz posla dosadnih automobila i ušao u posao ikoničnih modela”.
Podsetimo, i Fiesta je ocenjena kao “dosadna”, zbog čega je penzionisana 2023.

Vraćajući se na kineski Mondeo, verzija za 2026. godinu zadržava enterijer sa dominacijom ekrana, uključujući ogroman 27-inčni 4K displej preko cele komandne table.
Zasebna digitalna instrument tabla od 12,3 inča nalazi se u istom staklenom panelu.
Srećom, nije sve na dodir. Novo za 2026. je to što su ispod centralnih ventilacionih otvora postavljene fizičke komande, sa točkićima i nekoliko tastera radi bržeg pristupa bez ulaženja u menije.

Ford je ažurirao i “lebdeću” centralnu konzolu, koja sada ima bežični punjač za dva telefona.
Pored toga, kineski Mondeo koristi najnoviji SYNC+ infotejnment sistem sa snažnijim Qualcomm čipom, pametnijim glasovnim asistentom i podrškom za OTA ažuriranja.

Pod haubom, kupci mogu da biraju između turbo-benzinskog motora od 1.5 litara sa 193 KS ili većeg agregata od 2.0 litra sa 257 KS.

Alternativno, hibridna postavka zasnovana na motoru od 1.5 litra isporučuje ukupno 284 KS, a sve verzije Mondea u Kini imaju pogon na prednje točkove.
Benzinske opcije koriste osmostepeni automatski menjač, dok hibrid ima CVT.