2. Decembra 2025.

Novi Renault Trafic je, očekivano, na struju

Renault je odabrao sajam Solutrans 2025 da predstavi Novi Trafic Van E-Tech Electric, prvo lako komercijalno vozilo razvijeno kao „Software Designed Vehicle“ i preteču nove generacije električnih furgona.

Zahvaljujući namenskoj platformi, punjenju od 800 V i dometu do 450 km WLTP, ovaj model ima za cilj da kombinuje efikasnost, nosivost i konkurentne operativne troškove za profesionalne korisnike. Proizvodnja će početi u fabrici u Sanduvilu (Francuska), a na putevima se očekuje krajem 2026.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Trafic Van E-Tech Electric donosi značajnu evoluciju proporcija i oblikovanja površina. Smanjeni prednji prepust i produženo međuosovinsko rastojanje poboljšavaju i prostranost i aerodinamiku, dok je visina od 1,90 m definisana da omogući pristup podzemnim parkinzima — čest problem za laka komercijalna vozila.

Prednji deo ima gornju svetlosnu traku pune širine sa LED potpisom i osvetljenim Renault logotipom, dok su kompaktni farovi postavljeni niže. Ovaj raspored naglašava vizuelnu širinu i stvara kontinuitet sa bočnim delovima, gde crne zaštite sa laserskim motivom povećavaju otpornost na manje udarce i prate estetski pravac uveden na modelu Scenic E-Tech Electric.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Bočni pogled prati linija sa udubljenjima koja vizuelno olakšavaju profil i pojačavaju osećaj dinamike, dok vetrobran spojen sa bočnim prozorima stvara efekat vizira i kontinuitet staklenih površina.

Pozadi, nova 3D svetlosna grafika koristi dva vertikalna elementa koji uokviruju asimetrična vrata. Monogram koristi novu tipografiju posvećenu Renault LCV vozilima, dok su sve konvencionalne svetlosne funkcije grupisane u jedan blok ispod pozicionog svetla.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Instrument tabla prati tehničkiji pristup nego ranije, sa „cevastom“ konstrukcijom preko cele širine kabine. Enterijer je definisan sa dva ekrana: 10-inčnom digitalnom instrumentacijom i 12-inčnim centralnim ekranom, blago okrenutim ka vozaču radi bolje preglednosti navigacije, infotainmenta i funkcija vozila.

Presvlake od sive tkanine i „denima“ (sa žutim i belim šavovima, u zavisnosti od verzije) dizajnirane su za profesionalnu svakodnevnu upotrebu, sa povećanom izdržljivošću i lakim čišćenjem.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Zahvaljujući novoj 100% električnoj „skateboard“ platformi, motor je smešten pozadi, dok je prednji deo namenjen zonama deformacije i tehničkim modulima, što oslobađa više prostora za utovar i poboljšava prečnik okretanja na 10,3 metra, kao kod Clija.

Dimenzije tovarnog prostora:

Verzija L1

  • Ukupna dužina: 4,87 m
  • Korisna zapremina: 5,1 m³
  • Visina: 1,90 m
  • Ukupna širina: 1,92 m

Verzija L2

  • Produženo međuosovinsko rastojanje: +40 cm
  • Ukupna dužina: 5,27 m
  • Korisna zapremina: 5,8 m³
  • Visina: 1,90 m
  • Ukupna širina: 1,92 m
Renault Trafic Van E-Tech Electric

Bočna i zadnja vrata projektovana su za utovar euro-paleta sa obe strane, dok smanjena visina omogućava jednostavno korišćenje u podzemnim skladištima i velikim komercijalnim centrima.

Električni motor od 150 kW i 345 Nm optimizovan je da pruža visok nivo efikasnosti čak i pri punom opterećenju. Šasija i platforma omogućavaju vuču do 2.000 kg i nosivost od 1.250 kg (u fazi finalne homologacije).

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Dostupne su dve baterije:

  • Comfort Range (NMC) 81 kWh: do 450 km WLTP, optimizovana energetska gustina
  • Urban Range (LFP) 60 kWh: oko 350 km WLTP, bez nikla i kobalta, idealna za gradske flote sa predvidivim rutama

Ćelije se proizvode u evropskim fabrikama, a sastavljanje baterijskih paketa je u Sanduvilu, tik uz proizvodnu liniju vozila.

Arhitektura od 800 V omogućava DC brzo punjenje do 250 kW (za veću bateriju) — od 15 do 80% (oko 260 km) za približno 20 minuta.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Vozilo podržava:

  • V2L (napajanje alata i uređaja u vozilu)
  • V2G (vraćanje energije u mrežu preko dvosmernog punjača)

Nova SDVe platforma prevazilazi klasičnu logiku nezavisnih elektronskih modula. Umesto toga, sve funkcije upravlja centralizovana arhitektura, koja omogućava efikasnije upravljanje kritičnim sistemima — od energetskog menadžmenta do dijagnostike.

Za profesionalne korisnike to znači brže procese, doslednije ponašanje različitih elektronskih sistema i pouzdanost sličnu modernim digitalnim uređajima.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Firme mogu direktno integrisati sopstvene logističke aplikacije, dok karoseri imaju stabilnije okruženje za razvoj specijalnih nadogradnji — od rashladnih sistema, preko opreme za hitne intervencije, do rešenja za dostavu „poslednjeg kilometra“.

Platforma takođe omogućava kontinuirana ažuriranja, što vozilo održava efikasnim čak i nakon višegodišnjeg intenzivnog rada. Za upravljače flotama: predvidiviji troškovi, manje zastoja i stabilnija preostala vrednost.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Novi multimedijalni sistem sa ekranom od 12’’ ne samo da je veći, već i brži: startovanje je gotovo trenutno, a navigacija automatski uzima u obzir širinu, dužinu, masu i visinu vozila.

Planer rute uzima u obzir stvarnu potrošnju i predlaže pauze za punjenje na osnovu preostalog dometa i temperature. Glasovni asistent omogućava definisanje destinacije, menjanje plejlista ili beleženje napomena bez skidanja ruku sa volana.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Sa više od 100 kompatibilnih aplikacija, iskustvo u kabini postaje modularnije. Platforma nudi personalizovane korisničke profile — svaki vozač dobija svoje postavke, istoriju i raspored aplikacija samo logovanjem, što je idealno za flote sa čestim smenama vozača.

Buduća integracija sa Gemini-jem omogućiće još prirodnije upravljanje funkcijama: od beleženja zapažanja tokom vožnje, preko organizacije ruta, do konsultovanja operativnih informacija bez prekidanja vožnje.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

Novi Renault Trafic Van E-Tech Electric proizvodiće se u Renault fabrici u Sanduvilu, gde se nastavlja i proizvodnja verzija sa SUS motorima. Na putevima će biti od kraja 2026.

Na istom mestu će raditi i Qstomize, interni odsek za opremanje, koji će se baviti najtraženijim konfiguracijama, uključujući:

  • šasiju,
  • kabinu sa platformom,
  • fiksni sanduk,
  • podizni kiper sanduk,
  • furgon sandučar.

Ove verzije omogućiće kraće rokove isporuke, niže logističke troškove i fabrički sertifikovan kvalitet. Za specifičnije konfiguracije ostaje aktivna mreža od 300 ovlašćenih Renault Pro+ karoserista.

Renault Trafic Van E-Tech Electric

magazin.novosti.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare