28. Oktobra 2025.

Na prodaju Lada Samara koja je mirovala 32 godine

​VAZ-2108, poznat kao Lada Samara u većem dijelu Evrope, bio je kompaktni hatchback, predstavljen 1984. godine, prvi serijski automobil s pogonom na prednje točkove proizveden u SSSR-u još od LuAZ-969V.

Takođe, bio je to drugi autonomni razvoj i dizajn AvtoVAZ-a (nakon Lade Nive) i prvi model koji nije bio baziran na mehaničkim komponentama Fiata 124.

Samara je bio automobil koji je kombinovao robusnu konstrukciju i jednostavno održavanje s modernim stilom. 

Tokom skoro tri decenije Samara je doživjela brojna ažuriranja i verzije, prije nego što je proizvodnja zaustavljena 2013. godine. 

AvtoVAZ se nadao da će mu Samara omogućiti da se takmiči sa predstavnicima Golf-klase na zahtjevnim evropskim tržištima.

Jedno od takvih tržišta bila je Njemačka, pogotovo nakon ujedinjenja zemlje u oktobru 1990. AvtoVAZ je uspio da privuče kupce tanjih novčanika na zapadu zemlje, ali i stanovnike bivšeg DDR-a, koji su bili dobro upoznati s vozilima “iza gvozdene zavese”. 

Iz tog perioda potiče sjajan primjerak kojeg je ponudio vlasnik iz njemačkog Frajamta (Baden-Virtemberg). On prodaje 5-vratnu Samaru 1500 S, prvi put registrovanu u julu 1991. godine, sa 15.750 pređenih kilometara.

Automobil je vožen dvije godine i zatim ostavljen u garaži. Nakon 32-godišnjeg mirovanja vlasniku je bio potreban prostor u garaži i zato je Samaru stavio na prodaju. 

Zamjenio je gume, amortizere, izduv, rezervoar, filtere i tečnosti… Ispod poklopca motora je 1.5 litarski benzinac (72 KS) uparen s 5-stepenim manuelnim mjenjačem. 

Cijena od 6.999 evra je skoro identična iznosu od 13.690 maraka, koliko je bilo potrebno za novu Samaru, prenosi “AutoBlog“.

Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare