25. Oktobra 2025.

Alfa Romeo vraća svoje “najluđe” automobile iz mrtvih

Italijanski proizvođač oživljava modele Giulia i Stelvio Quadrifoglio sa moćnim V6 motorom.

Dok smo čekali da nova generacija modela Alfa Romeo Giulia i Stelvio konačno doživi svoj debi, Stellantis je odlučio da promeni planove, produživši proizvodnju aktuelnih modela do kraja 2027. godine, čime je odložen dolazak njihovih naslednika.

A to je samo pola priče. Uz redovne verzije, brend planira da oživi ukinute Quadrifoglio modele i odlučio je da se neće upuštati u veće automobilske segmente – potez koji ne iznenađuje, s obzirom na to da je svaki izvršni direktor Alfe u poslednje dve decenije obećavao veliki sedan i SUV, a da to nikada nije ispunjeno.

Velika Alfa je mrtva

Direktor Alfa Romea, Santo Fićili, trebalo bi da predstavi revidiranu mapu razvoja tokom prve polovine 2026. godine. Pre toga, dao je nekoliko nagoveštaja za Automotive News.

Fićili je potvrdio da će se Alfa fokusirati na male (Junior), kompaktne (Tonale) i srednje (Giulia/Stelvio) segmente, naglasivši da veliki automobili jednostavno nisu “teritorija brenda”.

Ovo označava važnu promenu u odnosu na planove prethodnog direktora Žan-Filipa Imparata, koji je želeo veliki SUV sa potpuno električnim pogonom.

Taj planirani vrhunski model trebalo je da koristi Stellantisovu mehaničku platformu “STLA Large” i da stigne 2027. godine, a prvenstveno bi bio namenjen tržištima Severne Amerike i možda Kine.

Međutim, novo rukovodstvo deluje manje zainteresovano za trku sa BMW-om, Mercedesom i Audijem u segmentu velikih električnih vozila.

Umesto toga, odloženi naslednici modela Giulia i Stelvio ostaće na vrhu ponude Alfa Romea.

Zasnovani na platformi “STLA Medium”, biće dostupni i sa hibridnim i sa potpuno električnim pogonom.

Povratak deteline sa četiri lista

Ubrzo nakon što se svet oprostio od Quadrifoglio verzija modela Giulia i Stelvio, oba modela već se pripremaju za povratak.

Džuls Tilston, generalni direktor Alfa Romea za Veliku Britaniju, rekao je za Autocar da će proizvodnja modela Giulia i Stelvio Quadrifoglio ponovo početi u aprilu 2026. godine.

Tilston je naveo da će pogonski sklop “biti u suštini isti”, što sugeriše da će oba modela zadržati neelektrifikovani dvostruko turbo 2.9 litarski V6 motor ispod haube.

Motor bi mogao zahtevati manja prilagođavanja kako bi ispunio Euro 7 standarde emisije, iako se ne očekuju značajne promene u performansama.

Taj V6 razvijao je do 520 KS (383 kW) u posebnim Quadrifoglio izdanjima, a do 540 KS (397 kW) u ograničenim serijama Giulia GTA i GTAm.

Raniji izveštaji sugerisali su da Alfa Romeo razmatra i verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električne verzije za buduće Quadrifoglio modele.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare