22. Oktobra 2025.

Evo koja je najvrijednija automobilska marka ove godine

Vrijednost brenda ključan je pokazatelj prepoznatljivosti, stabilnosti i sposobnosti da se prilagodi tržišnim promjenama. Zbog toga konsultantska kuća Interbrand već 26 godina objavljuje godišnju listu Best Global Brands, koja rangira najvrednije svetske brendove u različitim industrijama, uključujući i automobilsku.

Na listi za 2025. godinu, na samom vrhu nalaze se poznata imena: Apple zadržava prvo mesto, ispred Microsofta i Amazona. Kada je reč o automobilskim brendovima, Toyota ponovo predvodi industriju, beležeći rast vrednosti od 2%.

BRENDVREDNOSTPOREDBA SA 2024.
Apple$470,9 milijardi-4%
Microsoft$388,5 milijardi+10%
Amazon$319,9 milijardi+7%
Google$317,1 milijardi+9%
Samsung$90,5 milijardi-10%
Toyota$74,2 milijardi+2%
Coca-Cola$60,1 milijardi-2%
Instagram$57,3 milijardi+27%
McDonald’s$53,0 milijardi
Mercedes-Benz$50,1 milijardi-15%

Ukupno gledano, Toyota zauzima šesto mesto na svetu, sa procenjenom vrednošću brenda od 74,2 milijarde dolara. Iako impresivno, to je i dalje daleko iza Applea, čija se vrednost procenjuje na čak 470,9 milijardi dolara.

Mercedes-Benz je i dalje drugi među automobilskim markama (deseti ukupno), uprkos padu vrednosti od 15%, na 50,1 milijardu dolara. BMW zauzima treće mesto u automobilskoj kategoriji (četrnaesto ukupno), s padom od 10%, što mu vrednost spušta na 46,8 milijardi dolara.

Odmah iza njih, na četvrtom mestu, nalazi se Tesla, koji je zabeležilo dramatičan pad vrednosti od 35% u odnosu na prošlu godinu, što je svrstava na 25. mesto ukupno.

Među brendovima koji beleže rast, ističu se Hyundai (šesto mesto, +7%) i Ferrari (osmo mesto, +17%), koji je jedini italijanski predstavnik na listi.

Van prvih deset, Nissan je na 82. poziciji (pad od 33%), Kia na 89. mestu (rast od 5%), dok se BYD prvi put pojavljuje na listi, zauzimajući 90. poziciju.

Zanimljivo je da se na listi nalaze i kompanije koje su prvobitno poznate po drugim proizvodima, ali sada ulaze u automobilski sektor. Na primer, Xiaomi (81. mesto) je zakoračio u svet električnih vozila sa modelima poput SU7, dok Huawei (96. mesto) sarađuje sa više proizvođača automobila, zadržavajući fokus na potrošačkoj elektronici.

Top 10 automobilskih brendova za 2025. godinu prema Interbrandu:

MARKAVREDNOSTPOREDBA SA 2024.
Toyota (6. ukupno)$74,2 milijardi+2%
Mercedes-Benz (10)$50,1 milijardi-15%
BMW (14)$46.8 milijardi-10%
Tesla (25)$29,5 milijardi-35%
Honda (29)$24,8 milijardi-7%
Hyundai (30)$24,6 milijardi+7%
Audi (52)$15,4 milijardi-11%
Ferrari (54)$15,4 milijardi+17%
Volkswagen (56)$15,0 milijardi-9%
Porsche (57)$15,0 milijardi-14%

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare