Japanska kompanija formira potpuno novu hijerarhiju luksuza, u kojoj Lexus ostaje globalni premijum brend, a Century postaje simbol apsolutne ekskluzive.
Toyota menja strategiju kada je reč o luksuznim markama automobila i pretvara Century u zaseban brend koji će zauzeti poziciju iznad premijum brenda Lexus.
Predsednik Akio Tojoda kaže da želi marku “iznad Lexusa”, a upravo Century dobija tu ulogu
Kako se pozicionira Century?

Tojoda priznaje da Century do sada nije imao jasan identitet, ali sada ga vidi kao brend koji je “klasi za sebe”.
Lexus će i dalje pokrivati široku ponudu, ali će dobiti više slobode u razvoju, dok Century preuzima status vrha ponude.

Trenutno Century ima dva modela: limuzinu iz 1967. (koju unapređuje već decenijama) i SUV iz 2023.

U Tokiju je upravo predstavljen novi, unikatni Century koncept – luksuzni kupe sa povišenim klirensom. Toyota već eksperimentiše sa unikatnim verzijama, poput kabrio SUV-a za ceremonijalne parade, po ugledu na Rolls-Royce.
Šta će biti sa Lexusom?
Brend nastavlja sa paletom modela, od malog SUV-a LBX do LX terenca.
Nedavno je najavljen i koncept električnog sportskog kupea, a pažnju privlači i LS Concept – električni, šestotočkaš, troredni minivan koji bi mogao da nasledi LS limuzinu.
Toyoda podseća da je Lexus LS 1989. nastao kao odgovor na evropske premijum marke, ali da je vreme za novi pravac. Fokus je na originalnosti, ne imitaciji.
Jasna podela uloga
Šef brendiranja Sajmon Hamfriz objašnjava da će Lexus biti “slobodniji u razvoju modela”, dok će Century biti “vrh vrhova, jedan jedini”. To se vidi i u novim sloganima:
- Century: “One of One. Jedan jedini u svetu, iz ove zemlje.”
- Lexus: “DISCOVER – Ne kopiramo nikoga.”
Toyota na taj način formira potpuno novu hijerarhiju luksuza, u kojoj Lexus ostaje globalni premijum brend, a Century postaje simbol apsolutne ekskluzive.
Foto: Toyota
Izvor: B92