16. Oktobra 2025.

Pet i pol miliona automobila u Europi pada na tehničkom?

Njemački TÜV otkrio ozbiljan sigurnosni problem

Kada se ugasi 2G mreža, mnogi automobili neće moći automatski slati pozive u nuždi

Zbog gašenja 2G mreže u milijunima automobila prestat će raditi sigurnosni sustav eCall, koji u slučaju nesreće automatski poziva hitne službe. Stručnjaci TÜV-a upozoravaju da to predstavlja ozbiljan sigurnosni problem, a moglo bi imati i posljedice za tehničke preglede vozila.

Gašenje mreže ugrožava sigurnost vozača

Kako piše auto motor und sport, od 2028. godine, kada započne postupno gašenje 2G mreže, brojni automobili više neće moći automatski slati pozive u nuždi putem eCall sustava. Prema riječima Carstena Schneidera iz Njemačkog vatrogasnog saveza, to znači da putnici ‘više neće biti u mogućnosti poslati automatizirani ili ručno pokrenuti poziv za pomoć izravno službama spašavanja‘, što će predstavljati značajan gubitak sigurnosti.

Zakon obvezuje proizvođače

Sustav eCall zakonski je obvezan u svim automobilima koji imaju odobrenje izdano 2018. godine, a koji koriste 2G mrežu. ‘Bez 2G mreže, ovi sustavi ne mogu slati automatski poziv, iako je to zakonski propisano‘, upozorava Richard Goebelt iz TÜV-a. Prema njegovim riječima, oko 5,5 milijuna vozila u Europi potencijalno je pogođeno, najviše manji i srednji modeli koji koriste isključivo obvezni “112-eCall”.

Hoće li automobili pasti na tehničkom pregledu?

Goebelt napominje da bi vozila mogla imati problem pri prolasku tehničkog pregleda ako eCall ne radi. Međutim, TÜV smatra da neispravan eCall zbog gašenja mreže ne bi trebao biti ocijenjen kao ozbiljan kvar, jer vlasnici vozila na to ne mogu utjecati. Odluka, ipak, ovisi o zakonodavcu, a savezna vlada još nije donijela konačnu odluku.

Novi sustav stiže 2026.

Od 2026. godine trebao bi biti uveden Next Generation eCall, koji će koristiti modernije mreže (4G/5G). Ipak, Savez njemačke automobilske industrije (VDA) traži da se 2G mreža zadrži barem još 10 do 15 godina, kako bi se osigurala sigurnost vozača i kontinuitet sustava eCall.

‘Vlada mora, zajedno s drugim članicama EU, osigurati da eCall i dalje radi diljem Europe‘, poručuju iz VDA-e, piše Fenixmagazin.

Jutranji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare