Vlada Unsko-sanskog kantona utvrdila je novi Prijedlog zakona o srednjem obrazovanju koji će se uskoro naći u parlamentarnoj proceduri pred Skupštinom USK.
Planirano je da kroz javne rasprave sud o njemu daju prosvjetni radnici i građani. Obrazloženo je da se novi zakon donosi iz razloga što su važeća zakonska rješenja na snazi pune dvije decenije, te ne odgovaraju savremenim izazovima u ovome segmentu obrazovanja.
“Unsko-sanski kanton ulazi u novu fazu reforme srednjeg obrazovanja. Zakonom bi se definisalo da je srednje obrazovanje djelatnost od posebnog javnog interesa, dostupna svim učenicima pod jednakim uslovima. Poseban naglasak stavljen je na inkluzivnost, čime se učenicima sa poteškoćama u razvoju i invaliditetom osigurava program prilagođen njihovim potrebama, kao i mogućnost obrazovanja za pomoćno zanimanje”, istakao je Denis Osmankić, resorni ministar.
Prema njegovim riječima, uvode se i brojne novine poput društveno korisnog učenja, praktične i ferijalne prakse, te obaveze saradnje škola sa privrednim subjektima.
Time se učenicima omogućava sticanje praktičnih znanja i vještina potrebnih na tržištu rada, a prvi put se reguliše i upotreba informacijsko-komunikacijskih tehnologija u školama, s naglaskom na zaštitu učenika od digitalnog nasilja i zloupotreba.
U zakon su ugrađene i mjere zaštite od svih oblika diskriminacije, nasilja i političkog djelovanja u školama.
Osnivanje i rad srednjih škola, kako je predviđeno, biće strogo usklađeni s potrebama tržišta rada, a osnivači su obavezni osigurati uslove propisane pedagoškim standardima i normativima.
Novina je i osnivanje policijske škole kao javne ustanove od posebnog značaja za Unsko-sanski kanton. Upravljačka struktura škola dodatno se profesionalizira, direktori su dužni proći obavezno licenciranje i obuke za rad direktora. Također je predviđeno uspostavljanje elektronske platforme e-škola i donošenje podzakonskih akata kako bi ona mogla zaživjeti.
“Na ovaj način bi se osiguralo kvalitetno, inkluzivno i savremeno srednje obrazovanje koje učenicima daje kompetencije za dalje školovanje, tržište rada i život. Ovo je značajan iskorak ka obrazovanju koje prati savremene izazove i odgovara na potrebe naše zajednice i mladih generacija”, obrazložio je Osmankić.