Iako A klasa odlazi, stiže novi najjeftiniji Mercedes, kako bi se povećala prodaja.
Pozivajući se na jaku potražnju u Evropi, Mercedes je produžio životni ciklus svog ulaznog modela, A klase, za dve godine, do 2028. Do tada, kompaktni hečbek i sedan biće stari punih deset godina.
To je neuobičajeno dugo za jedan premijum brend, ali pokazuje koliko često proizvođači automobila pogrešno procene šta kupci žele.
Mercedes je nekada planirao da pređe potpuno na električna vozila već do 2030. godine, “tamo gde tržišni uslovi to dozvoljavaju”, ali ažurirana strategija održava motore sa unutrašnjim sagorevanjem u životu bar još desetak godina, a možda i duže. Kao deo te promene, stiže još jedan ulazni model.
Ovakav potez ima smisla s obzirom na ogroman jaz u ceni između A klase i novog električnog CLA. Prvi model u Nemačkoj startuje sa cenom od oko 34.400 evra, dok drugi (električni) košta skoro 56.000 evra.
Da, CLA sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem biće jeftiniji, ali će verovatno i dalje postojati razlika od nekoliko hiljada evra. Kada aktuelna A klasa izađe iz ponude, osnovni Mercedes će startovati sa cenom od blizu 45.000 evra!
Visoki zvaničnik Mercedesa potvrdio je za Automobilwoche da je u razvoju pravi ulazni model koji će naslediti A klasu.
Matijas Gajzen, član upravnog odbora za marketing i prodaju, jasno je rekao da stiže model ispod CLA: “Verujte mi: na duže staze, postojaće ulazni model u svetu Mercedes-Benza”.
Naravno, jeftiniji automobil neće donositi iste profite kao modeli iz viših segmenata. Ipak, čak i ako su marže manje, veći obim prodaje pomoći će u održavanju bilansa.
Konkurenti takođe ostaju verni pristupačnijim modelima, pa BMW i dalje prodaje Seriju 1, a Audi A3.
To je formula koja funkcioniše decenijama, pa ima smisla da premium brendovi zadrže svoje (pristupačne) ulazne modele.
Još uvek nije jasno kakav oblik će imati budući najjeftiniji Mercedes. Automobilwoche nagađa da bi to mogao biti krosover, iako bi mnogi radije videli CLA hečbek ili nešto slično, umesto još jednog SUV-a.
U međuvremenu, A klasa će nastaviti da postoji i kao hečbek sa 5 vrata i kao sedan sa 4 vrata.
Međutim, jednom kompaktnom Mercedesu se bliži kraj: minivan B klasa biće ukinut 2026. godine.
Mercedes još uvek ima i brend Smart. Tačnije, polovinu udela u kompaniji. Pre šest godina, nemački proizvođač je formirao zajedničko ulaganje 50:50 sa kompanijom Geely, a od tada svi naredni modeli proizvode se u Kini.
Duhovni naslednik modela ForTwo trebalo bi da stigne krajem 2026, postajući najpristupačniji automobil sa Mercedesovim korenima.
Ipak, biće dostupan isključivo kao električni model i mala je šansa da bude cenovno pristupačan.
Foto: Mercedes
Izvor: B92