Evropsko tržište automobila zabilježilo je u avgustu rast od pet odsto u poređenju sa istim mjesecom prošle godine, s ukupno 790.177 prodanih vozila.
Najprodavaniji automobil mjeseca bio je Volkswagen T-Roc s 14.639 isporučenih primjeraka, čime se pozicionirao i kao jedan od najpopularnijih modela u dosadašnjem dijelu godine.
Konkurenti u padu

Zanimljivo je da je T-Roc ostvario rast prodaje od 14 odsto za svoju odlazeću generaciju, upravo u vrijeme kada je krajem avgusta predstavljen potpuno novi model. Istovremeno, njegovi najbliži konkurenti zabilježili su pad. Dacia Sandero zauzela je drugo mjesto s 13.834 registracije, što je pad od 11 odsto u odnosu na avgust 2024., dok je trećeplasirana Toyota Yaris Cross s 12.201 prodanom jedinicom zabilježila pad od osam odsto.
Deset najprodavanijih
Odmah iza vodećeg trojca smjestio se Volkswagen Tiguan na četvrtom mjestu s 12.094 prodanih komada, što predstavlja impresivan rast od 23 odsto. Renault Clio pao je na peto mjesto s 12.091 registracijom, vjerojatno pod uticajem iščekivanja nove generacije. Listu deset najprodavanijih, prema podacima koje je prikupio JATO Dynamics, zaokružuju Hyundai Tucson na šestom mjestu (11.350, +28%), Dacia Duster na sedmom (9.813, -16%), Toyota Yaris na osmom (9.666, -6%), Opel Corsa na devetom (9.585, +2%) i Volkswagen Golf na desetom mjestu (9.444, -2%).
Rast kineskih marki
Kineske automobilske marke ostvarile su u avgustu značajan proboj na evropskom tržištu. S ukupnom prodajom od preko 43.500 jedinica, zabilježile su nevjerovatan rast od 121 odsto u poređenju s istim prošlogodišnjim periodom. Time su kineski proizvođači nadmašili etablirane marke poput Audija (41.300) i Renaulta (37.800). Iako je na evropskom tržištu aktivno četrdesetak kineskih marki, prvih pet – MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor – čini čak 84 odsto svih registracija kineskih vozila. Uspjeh je vidljiv i na razini pojedinačnih marki: MG je prestigao Teslu i Fiat, BYD je nadmašio Suzuki i Jeep, dok su novopridošli Jaecoo i Omoda prodavaniji od Alfa Romea i Mitsubishija.
Stanje po grupama

Među velikim automobilskim grupama, BMW (+11,4%), Renault (+7,8%) i Volkswagen (+4,8%) ostvarili su solidan rast u avgustu. Dobro su poslovali i Hyundai (+3,3%) te Stellantis (+2,2%). Ipak, niko se nije mogao mjeriti s eksplozivnim rastom kineskih proizvođača. SAIC Motor, matična tvrtka MG-a, zabilježio je porast od 44,5%, dok je BYD gotovo utrostručio prodaju s rastom od čak 215,7%. S druge strane, nekoliko velikih imena zabilježilo je pad: Toyota (-1,5%), Ford (-1,4%), a posebno se ističu Volvo s oštrim padom od 21,2% i Tesla čija je prodaja pala za 22,5%.
Električna vozila i dalje u usponu

Uprkos padu prodaje u SAD-u, električna vozila u Evropi nastavljaju s pozitivnim trendom. U avgustu je zabilježen međugodišnji rast od 27 posto sa 159.756 novih registracija. Tesla Model Y i dalje je najprodavaniji električni model s 8.330 jedinica, uprkos padu vlastite prodaje od 37 odsto. Međutim, Tesla je ovog mjeseca izgubila vodeću poziciju u ukupnom broju registracija potpuno električnih vozila (BEV). S 14.753 registracije, pala je na drugo mjesto iza Volkswagena, koji je s 16.523 prodanih jedinica preuzeo vrh, prenosi Index.