26. Septembra 2025.

Potpuni haos: Jaguar Land Rover nije proizveo nijedan automobil od augusta, gubeći milione

Prema britanskim medijima, prekid rada kompanije košta između 5 i 10 miliona funti dnevno, odnosno 5,7 do 11,4 miliona eura.

Jaguar Land Rover se suočava s možda najvećom krizom u svojoj istoriji. Od 31. augusta, kada je grupa tinejdžerskih hakera onesposobila interne sisteme, fabrike u Solihullu , Halewoodu i Wolverhamptonu su potpuno paralizirane. Umjesto uobičajenih hiljadu vozila dnevno, nijedan automobil nije sišao s proizvodnih traka.

Kompanija je potvrdila da će obustava rada trajati najmanje do 1. oktobra, ali nezvanične informacije ukazuju na to da bi kriza mogla trajati do novembra. JLR kaže da je njihov “fokus na kupcima, dobavljačima i zaposlenima”, ali nedostatak jasnog plana stvara sve veći pritisak.

Prema britanskim medijima, obustava rada kompanije košta između 5 i 10 miliona funti dnevno, odnosno između 5,7 i 11,4 miliona eura. Prema tim procjenama, kompanija je već izgubila između 143 i 285 miliona eura. Međutim, posljedice ne osjeća samo JLR, već i širi lanac snabdijevanja. Manji dobavljači upozoravaju da nemaju finansijske rezerve da izdrže višemjesečno zatvaranje i da bi mnogi mogli bankrotirati. “Ako se proizvodnja uskoro ne ponovo pokrene, lanac snabdijevanja možda više neće postojati”, upozorio je lokalni predstavnik sindikata Jason Richards .

Situacija jasno pokazuje koliko je moderna automobilska industrija ranjiva na sajber napade. JLR je u potpunosti digitalizirao svoje proizvodne procese, a “ručni obrasci” koji se trenutno koriste u prodajnim salonima samo su privremeno rješenje. Problem je što su i kupci i zaposleni u neizvjesnosti, automobili se ne proizvode, a radna mjesta su ugrožena.

Jaguar Land Rover se suočava s možda najvećom krizom u svojoj historiji. Od 31. augusta, kada je grupa tinejdžerskih hakera onesposobila interne sisteme, fabrike u Solihullu , Halewoodu i Wolverhamptonu su potpuno paralizirane. Umjesto uobičajenih hiljadu vozila dnevno, nijedan automobil nije sišao s proizvodnih traka.

Kompanija je potvrdila da će obustava rada trajati najmanje do 1. oktobra, ali nezvanične informacije ukazuju na to da bi kriza mogla trajati do novembra. JLR kaže da je njihov “fokus na kupcima, dobavljačima i zaposlenima”, ali nedostatak jasnog plana stvara sve veći pritisak.

slika

Prema britanskim medijima, obustava rada kompanije košta između 5 i 10 miliona funti dnevno, odnosno između 5,7 i 11,4 miliona eura. Prema tim procjenama, kompanija je već izgubila između 143 i 285 miliona eura. Međutim, posljedice ne osjeća samo JLR, već i širi lanac snabdijevanja. Manji dobavljači upozoravaju da nemaju finansijske rezerve da izdrže višemjesečno zatvaranje i da bi mnogi mogli bankrotirati. “Ako se proizvodnja uskoro ne ponovo pokrene, lanac snabdijevanja možda više neće postojati”, upozorio je lokalni predstavnik sindikata Jason Richards .

Situacija jasno pokazuje koliko je moderna automobilska industrija ranjiva na sajber napade. JLR je u potpunosti digitalizirao svoje proizvodne procese, a “ručni obrasci” koji se trenutno koriste u prodajnim salonima samo su privremeno rješenje. Problem je što su i kupci i zaposleni u neizvjesnosti, automobili se ne proizvode, a radna mjesta su ugrožena.OGLAS

slika

Bivši šef Aston Martina, Andy Palmer, upozorio je da bi kolaps dobavljača mogao imati domino efekat i ugroziti druge britanske proizvođače. Dugotrajni prekid rada bi se tako mogao od tehničkog incidenta pretvoriti u pravu industrijsku krizu. Sam JLR je u velikoj opasnosti. Zbog “tranzicije brenda”, Jaguar već dugo nije proizvodio većinu svojih modela, a sada ni Land Roverovi SUV-ovi ne silaze s proizvodnih traka. To znači da cijela kompanija gubi prihode upravo u trenutku kada bi trebala najviše ulagati u razvoj novih električnih vozila i renesansu brenda Jaguar.

Jutarnji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare