Smart potvrđuje da će biti lansirani i novi gradski automobil i novi model sa četvoro vrata, oba nakon 2026. godine.
Smart je još ranije potvrdio da je u pripremi nasljednik nekadašanjeg modela ForTwo, čiji dolazak se planira za kraj 2026. godine, sa oznakom Smart #2.
Njega će po najnovijim najavama pratiti svestraniji model sa četvoro vrata, Smart #4, koji će u suštini vratiti duh ukinutog Smarta ForFour.
Izvršni direktor kompanije Smart Europe, Dirk Adelman, potvrdio je vijest, rekavši za Autocar da novi model „mora da izgleda kao nasljednik“ starog ForFoura. Taj automobil je bio malo više od produženog ForTwoa sa dodatnim setom vrata, ali kompanija ovog puta jasno vidi prostor za temeljitije razvijenu zamjenu.
Naravno, novi #2 i #4 će dijeliti istu osnovu. Za razliku od članova trenutne Smart linije koje je Geely projektovao u Kini, nova platforma je razvijena u saradnji sa Mercedesom u Evropi. Adelman je rekao da je ovo „veoma važno jer ovaj tim obezbjeđuje da imamo evropski proizvod koji je spreman za evropske kupce“.
Kako je napomenuo, kompanija je odlučila da proširi liniju dodatnim modelom jer im je „potrebna ekonomija obima“. Smart pokušava da napravi novi ForTwo od 2019. godine i pošto nisu mogli da pronađu partnera za zajednički razvoj, morali su da smisle drugo rješenje.
„Oduvijek smo pokušavali da to učinimo izvodljivim, ali su nam bile potrebne tri godine duže nego što se očekivalo… Bolje ikad nego nikad“, objasnio je Adelman. Dodao je da je težak dio bio napraviti platformu dovoljno malom za #2, jer je „mnogo lakše malo proširiti“ za #4.
Iako šef Smarta nije otkrio nikakve specifikacije, nagovijestio je i postavku sa dva motora.
Dok će Smart #2 zadržati jedinstvenu poziciju kao jedini dvosed električni automobil u evropskom A-segmentu, Smart #4 će morati da se takmiči sa direktnim rivalima. To uključuje predstojeći Renault Twingo i serijsku verziju koncepta VW ID.Every1.
#2 i #4 popunjavaju numeričke praznine u Smartovoj ponudi koja trenutno obuhvata modele #1, #3 i #5. Šema imenovanja očigledno nije bazirana na veličini, pri čemu su parni brojevi rezervisani za obične automobile, a neparni brojevi za SUV vozila.
Postoje i izvještaji o mogućoj limuzini Smart #6. Pored priprema za predstavljanje novih proizvoda, kompanija radi na ažuriranjima za krosovere #1 i #3. Sljedeće godine će električna vozila dobiti važno ažuriranje, uključujući promjene hardvera, nakon čega slijedi opsežniji fejslift 2027.