19. Septembra 2025.

‘Kraljevi ekrana osjetljivih na dodir’ shvataju da ljudi to ne žele: ‘Vraćamo se dugmadima u kokpitima automobila’

Preokret dolazi kada Mercedes u novom GLC-u predstavi i svoj najveći ekran do sada, MBUX Hyperscreen.

Godinama je Mercedes-Benz bio među najglasnijim zagovornicima potpune digitalizacije unutrašnjosti. Veliki ekrani, minimalizam i gotovo potpuno odsustvo klasičnih dugmadi bili su obilježja novije generacije modela s trokrakom zvijezdom. Ali trend se okreće. Na iznenađenje mnogih, Mercedes je sada najavio povratak fizičkih dugmadi i prekidača, i to ne samo u buduće, već i u postojeće modele.

slika

Razlog za ovaj zaokret je jednostavan – mišljenje kupaca. “Naša analiza pokazuje da su fizički tasteri bolji”, rekao je Magnus Östberg, šef softvera u Mercedesu, za britanski Autocar. Istraživanje korisnika otkriva da kupci u određenim starosnim grupama i korisničkim grupama i dalje cijene trenutnu, taktilnu kontrolu. Posebno za funkcije koje se često koriste, poput podešavanja jačine zvuka, klima uređaja ili načina vožnje, klasični tasteri i točkići pokazuju se praktičnijim i bržim od dodirivanja ekrana.

Prvi modeli koji će vratiti dugmad, barem na volan, su električni GLC i CLA Shooting Brake. Oni će dobiti novorazvijeni volan sa prekidačima, točkićima i dugmadima, a on bi postepeno trebao postati standardan u svim modelima. Do kraja godine će biti predstavljen i u ažuriranoj CLA limuzini. Mercedes naglašava da je ovo “najjednostavniji i najisplativiji način” za implementaciju dodatne fizičke kontrole u postojećim vozilima, bez odustajanja od digitalne osnove MBUX sistema.

slika

Zanimljivo je da će se strategija razlikovati ovisno o tržištu. Dok evropski kupci pokazuju jasnu sklonost prema dugmadima i prekidačima, dodirne i glasovne komande su popularnije u Aziji. Östberg napominje da će povratak dugmadi biti izraženiji u većim vozilima, posebno SUV-ovima, jer nude više prostora za njihovu integraciju, a kod njihovih kupaca je “insistiranje na taktilnom iskustvu mnogo izraženije”.

Prekretnica dolazi u trenutku kada Mercedes istovremeno predstavlja svoj najveći ekran do sada, 
MBUX Hyperscreen u novom GLC-u, dijagonale 99,3 centimetra, koji se proteže cijelom širinom armature. Ali kako je naglasio šef dizajna Gordon Wagener na sajmu IAA u Münchenu: “Ekrani su dostigli granicu, teško da mogu biti veći od ovoga.”

Jutarnji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare