Posle ID.2, koji će se zvati ID.Polo i stići i u GTI verziji, i koncepta ID.Every1, Volkswagen zaokružuje ofanzivu malih električnih modela namenjenih da se pojave na tržištu u naredne dve godine, predstavljanjem ID. Cross Concepta.
Kao što i sam naziv sugeriše, novi model se u gami svrstava pored benzinskog T-Crossa i najavljuje kompaktni SUV koji će igrati veoma važnu ulogu u komercijalnoj strategiji Volkswagena, budući da je planiran za visoke prodajne brojke. Proizvodiće se u fabrici u Pamploni, zajedno sa Škodom Epiq.

Iako je do početka prodaje ostalo oko godinu dana, prototip koji sam video unapred već je 80% spreman kada je reč o dizajnu i brojnim rešenjima, što ID. Cross čini posebno zanimljivim.
ID. Cross je dugačak 4,16 metara, što je 5 cm više od T-Crossa. Širok je 1,84 m (+8 cm), visok 1,59 m (+1 cm), dok je međuosovinsko rastojanje 2,6 m (+5 cm).
Uprkos kompaktnim merama, jasno je da su dizajneri, predvođeni Andreasom Mindtom, pažljivo oblikovali proporcije da bi ID. Cross ostavljao utisak vozila više klase.

Neka rešenja su tipična za prototip, poput laserske obrade rubova blatobrana ili točkova od čak 21 inč, ali mnoga su već finalna. Među njima su svetlosne trake koje povezuju logotipe i farove, i napred i pozadi.
Napred se nalazi tanka 3D LED struktura koja daje dubinu „pogledu“ ID. Crossa i aktivira se kroz svetlosne animacije ili pokazivače pravca. Pravi farovi su skriveni ispod. Neobičan je i izbor – teško ponovljiv u serijskoj verziji – da se prednji radar naglasi LED okvirom.

Pozadi je „dvostruko kockasta“ struktura svetala već viđena na ID.2 Conceptu, dok se sa strane ističu tri otvora na C-stubu, omaž modelima ID. Buzz i legendarnom Bulliju. Ručice vrata su već u finalnom obliku. Pažljivo oko primetiće i natpis „Your Volkswagen“ na dnu retrovizora. Njegov smisao postaje jasniji u kabini.

Prilikom projektovanja enterijera uzeta su u obzir zapažanja štampe i želje kupaca. Tako se vraćaju brojni fizički tasteri: ponovo postoje četiri prekidača za podizanje prozora, komande na volanu su sada od čvrste plastike, ispupčene radi lakšeg pronalaženja na dodir, a vraćena je i „tastatura“ za klimatizaciju.
Kvadratni obruč volana omogućava neometan pogled na digitalnu instrument tablu od 11 inča, dok centralni ekran od 13 inča donosi novi infotainment sistem – jednostavniji za upotrebu, ali bogat funkcijama. Na centralnom tunelu nalaze se dva bežična punjača za telefone i brojni praktični odeljci.

Materijali i ambijentalno osvetljenje u konceptu osmišljeni su da podsećaju na atmosferu prijatnog dnevnog boravka. Nisu u potpunosti finalni, ali će biti veoma slični onome što stiže u serijsku proizvodnju.
Prostor pozadi je dobar, ali najviše iznenađuje prtljažnik. Pošto su mehanika i kablovi pomereni u prednji deo automobila, mogla se iskoristiti puna dubina gepeka – koji se otvara električno – pa kapacitet iznosi čak 450 litara.

Tehničkih podataka za sada ima malo. Najvažnija novost je da je ID. Cross baziran na novoj evoluciji modularne električne platforme MEB, sada nazvane MEB+. Zahvaljujući tome, biće moguće ugraditi nove motore, baterije i softver, kako za upravljanje energijom, tako i za asistenciju vozaču.
Poznato je da će jedna verzija imati snagu od 155 kW (211 KS) i da će moći da dostigne 175 km/h maksimalne brzine. ID. Cross ima pogon na prednje točkove, a procenjena autonomija je 420 km prema WLTP ciklusu.
Serijski model očekuje se u drugoj polovini 2026. godine, sa početnom cenom ispod 30.000 evra.
