Svijet sportskih kompakata oduvijek je živio od velikih rivalstava. Iako su Audi RS3 i Mercedes-AMG A45 glavni igrači u “hyper-hatch” kategoriji, pristupačnije opcije poput VW Golfa R sve im se više približavaju. Da bi zadržao svoju prednost, čini se da Audi priprema još ekstremniju verziju modela RS3, koja bi mogla da nosi oznaku GT i da stigne u ograničenom broju primjeraka.
Prema pisanju portala Carscoops, njihovi špijunski fotografi su na stazi Nirburgring uhvatili lagano kamuflirani prototip RS3 Sportbacka, a detalji otkrivaju da se ne radi o običnom modelu.
Na prvi pogled, prototip bi lako mogao da se zamijeni za standardni RS3, ali pažljiviji pogled otkriva nekoliko zanimljivih aerodinamičkih nadogradnji. Već ionako agresivni body kit modela RS3 je obogaćen oštrim detaljima na prednjem braniku, blago redizajniranim spliterom i, najuočljivije, znatno većim zadnjim krilom. Čini se da je zadnji spojler izrađen od ugljeničnih vlakana, što se stilski podudara s prednjim aerodinamičkim elementima i difuzorom, prenosi Autoblog.rs.
Prototip je opremljen 19-inčnim aluminijumskim točkovima s više krakova, predstavljenim na redizajniranom RS3 za 2024. godinu, ali kočione čeljusti su ofarbane u plavu boju. To je odstupanje od standarda, jer su čeljusti na običnom RS3 obično crne ili crvene, odnosno sjajno antracitne ako se odabere opcioni keramički kočioni sistem, piše Autonet.hr.
Unapređeni aerodinamički paket će vjerovatno pratiti i revidirana postavka oslanjanja, s ciljem izoštravanja dvostruke ličnosti automobila za drumsku i staznu upotrebu. Inženjeri iz odjeljenja Audi Sport mogli bi da prerade adaptivno oslanjanje i elektronske sisteme da bi iz RS3 izvukli još divlju stranu.
Što se tiče pogonskog sklopa, očekuje se više snage iz kultnog 2,5 litarskog petocilindarskog turbo motora. Sebastian Grams, direktor Audi Sporta, ranije je nagovijestio snažniju verziju, dodajući da se to može postići bez pomoći elektrifikacije. To znači da će GT verzija proizvoditi više od 400 KS (294 kW) standardnog RS3 i 407 KS (299 kW) verzije RS3 Performance. Pretpostavlja se da će Audi pokušati da nadmaši 421 KS (310 kW) koje razvija 2,0 litarski četvorocilindraš u konkurentskom modelu Mercedes-AMG A45, čime bi stvorio najsnažniji serijski “hyper-hatch” sa SUS motorom na svijetu.
Izvještaji sugerišu da bi ova ultimativna verzija mogla da označi posljednje poglavlje za Audijev petocilindrični motor u Evropi, gdje stroži propisi o emisijama čine njegovu budućnost neizvijesnom. Trenutno su RS3 Sportback i RS3 Sedan jedini modeli koji još uvijek koriste ovaj legendarni motor, nakon što su TT RS i RS Q3 već otišli u istoriju.
Očekuje se da će Audi RS3 GT, ako to bude njegovo konačno ime, debitovati 2026. godine kao specijalna, limitirana serija. Vjerovatno će postati najskuplji član porodice A3 i ostaće upamćen kao ultimativni sportski kompakt ere motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Nezavisne.com