20. Augusta 2025.

Enco Ferari – vodio buran život, bio miljenik tabloida i napravio najbolji auto ikada

Enco Ferari je jedan od najpoznatijih automobilskih vozača svih vremena i osnivač automobilskog carstva Ferari.

Enco je rođen 18. februara 1898. u italijanskom gradu Modeni. Od malih nogu je bio fasciniran automobilskim svetom i voleo je brzinu i adrenalin koji je osećao tokom vožnje, prenosi Index.hr.

Sa 19 godina je pozvan da služi u Prvom svetskom ratu, gde je bio automehaničar i čuvar magaraca.

Posle rata se vratio u Torino i dobio posao u Fijatu. Ali je ubrzo otpušten i zakleo se da će se Fijat pokajati.

Počeo je da se kreće u društvu ljudi uključenih u svet auto i motociklističkih trka i ubrzo je počeo da radi za Alfa Romeo. Ubrzo nakon toga, počeo je da se bavi trkama i relijima, osvajajući titule, ali je želeo da postane diler Alfa Romea.

U to vreme, upoznao je i svoju prvu suprugu, Lauru Domeniku Garelo, članicu bogate torinske porodice, i u njoj je video priliku da ostvari svoje poslovne mogućnosti. Iako se govorilo da je bila prostitutka, par se venčao 1923. godine, a Enco je jednom rekao da ga nije briga šta Laura radi sve dok ima ženu pored sebe koja mu pomaže da uspe u poslu.

Fijat mu je ponudio uzvrat

Njihov brak je bio problematičan od početka, a pošto se Domenika i Encova majka Adaldžiza Bizbini nisu dobro slagale, stvari su postale još gore kada je Adaldžiza počela da živi sa njima. Enco se sve više posvećivao svom poslu i ubrzo je dizajnirao prvu trkačku “zver” za Alfa Romeo – model P1, preteču Formule 1.

Nakon tragične smrti Encovog prijatelja u tom modelu automobila, Enco je odlučio da preradi svoj trkački automobil i stvorio je model P2, koji je postao najbrži automobil tog vremena. Fijat mu je ponudio mesto u svom timu, ali je Enco odbio svog bivšeg poslodavca.

Nakon jedne pobede, nagrađen je amblemom propinjućeg konja, koji je krasio avion najvećeg italijanskog letačkog asa u Prvom svetskom ratu, Frančeska Barake.

Amblem je preuzet sa Barakinog aviona, koji se misteriozno srušio tokom rata, a kasnije je postao amblem kompanije Ferari.

Enco Ferari je vremenom od vozača postao vođa tima, osnovavši tim Skuderija Ferari za Alfa Romeo (doslovno – Ferarijeve štale).

Napustio je Alfu 1937. godine i osnovao sopstvenu kompaniju, Auto Avio Costruzioni, koja je proizvodila delove za Musolinijevu fašističku vladu tokom Drugog svetskog rata, a takođe je napravila i prvi Ferarijev automobil, Auto Avio Costruzioni 815.

Privatni život ispunjen skandalima

Encovu fabriku su bombardovali saveznici tokom rata. Izgradio je novu u malom gradu Maranelu, blizu Modene, i upoznao Linu Lardi, sa kojom je imao strastvenu aferu i dobio vanbračno dete, sina Pjera. Enco je imao dve porodice, svaku u drugom gradu, a Domenika i Lina nisu znale jedna za drugu.

Da bi se oslobodio veze sa fašističkom prošlošću, Enco je 1947. godine osnovao novu kompaniju pod svojim imenom – Ferari, koja i danas postoji.

Počeli su da proizvode drumske automobile kako bi prikupili novac za trke. Njegovo poslovno carstvo je raslo, kao i njegovo bogatstvo, a njegovi prepoznatljivi trkački automobili su pobeđivali u trci za trkom.

Dok mu je poslovni život cvetao, privatni život nije bio tako srećan. Njegov najstariji sin Alfredo, koga je imao na početku braka sa Domenikom, umro je u 24. godini, a Laura je saznala za njegovu drugu porodicu i njegovu aferu sa Linom.

Njegov privatni život je postajao sve teži, ali skandali nikada nisu oštetili njegov poslovni imidž.

Počeo je da provodi sve više vremena sa svojom drugom porodicom i ubrzo se odselio od Domenike. Međutim, par se nikada nije razveo, a više od 50 godina dug i tužan brak završio se Domenikinom smrću 1978. godine.

Enco se nikada nije penzionisao, do smrti je bio glavni čovek u Ferariju i zauvek je zadržao svoj duh entuzijaste za trke.

Preminuo je 1988. godine okružen porodicom i prijateljima, u 90. godini, ostavljajući za sobom jedno od najvećih automobilskih carstava.

N1.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare