OpenAI je pobijedio Groka u finalu šahovskog turnira koji je odlučio najbolju vještačku inteligenciju kad je ova vještina u pitanju.
Istorijski gledano, tehnološke kompanije su često koristile šah za procenu napretka i sposobnosti računara, pri čemu su moderne šahovske mašine praktično nepobedive čak i protiv najboljih ljudskih igrača.
Međutim, ovo takmičenje nije uključivalo računare dizajnirane za šah – umesto toga, održano je između AI programa dizajniranih za svakodnevnu upotrebu.
OpenAI model o3 je ostao neporažen, a u finalu je pobedio protiv modela Grok 4, dodajući ulje na vatru kad je u pitanju rivalstvo između dve firme.
Ilon Mask i Sem Altman, obojica suosnivači OpenAI-ja, tvrde da su njihovi najnoviji modeli najpametniji na svetu, prenosi BBC.
Ipak, ovi AI modeli, iako talentovani za mnoge svakodnevne zadatke, i dalje se usavršavaju u šahu – a Grok je napravio niz grešaka tokom svojih finalnih partija, uključujući gubitak kraljice.
“Do polufinala, činilo se da ništa neće moći da zaustavi Grok 4 na putu do pobede na takmičenju”, rekao je Pedro Pinjata, novinar portala Chess.com, u svom izveštaju.
“Uprkos nekoliko trenutaka slabosti, AI iz X-a je delovao kao daleko najjači šahista. Ipak, iluzija se srušila poslednjeg dana turnira”, rekao je Pinjata.
Dodao je da je Grokova “neprepoznatljiva” i “katastrofalna” igra omogućila da o3 ostvari ubedljivu pobedu.
B92.