BMW električni motori najnovije generacija su prekretnica jer donose 40% manje gubitke energije i do 800 km dometa u modelu iX3
BMW je zvanično započeo serijsku proizvodnju svoje šeste generacije električnih motora u fabrici u Štajeru, Austrija. Iako su ovi tzv. “e-motori” već od septembra prošle godine pravili u okviru predserijskih faza, sada konačni hardver koji će pokretati sledeću generaciju električnih vozila ulazi u punu proizvodnju. Prvi model koji će pokretati ovi električni motori je novi iX3 50 xDrive, čije lansiranje se očekuje krajem ove godine.
U poređenju sa petom generacijom motora koji pokreće aktuelni iX3 baziran na CLAR platformi, novi Gen6 motor smanjuje energetske gubitke za 40%, masu za 10% i troškove proizvodnje za 20%. U kombinaciji s dodatnim optimizacijama, ukupna efikasnost novog električnog SUV-a biće poboljšana za oko 20%. BMW ističe da će novi iX3 50 xDrive moći da pređe i do 800 kilometara po WLTP standardu.

Još veći domet se očekuje kod verzije sa jednim motorom i zadnjom vučom, za koju BMW navodi da bi mogla da pređe i do 900 kilometara. Ako to iX3 ne postigne, očekuje se da će to ostvariti sedan i3 nove generacije, koji će zahvaljujući aerodinamičnijem obliku i manjoj masi imati bolju efikasnost.
Prve serije Gen6 motora su namenjene novoj BMW fabrici u mađarskom Debrecinu, gde će se sklapati novi iX3 od kraja ove godine. Sedan i3 koji će se praviti u Minhenu od 2026. takođe će koristiti ovu generaciju motora. U budućnosti će i drugi električni modeli poput iX5, iX6 i iX7 bazirani na CLAR platformi dobiti iste pogonske jedinice.
Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
BMW planira različite konfiguracije: sa jednim, dva, tri ili četiri motora, ali nijedno od budućih vozila iz “Neue Klasse” serije neće imati prednju vuču. Asinhroni motori postavljeni napred (ASM), koji nemaju ugrađen menjač, slabiji su od sinhronih motora sa pobudom (EESM) koji se postavljaju pozadi. To znači da će i budući MINI EV modeli sa Gen6 motorima imati isključivo zadnju vuču ili pogon na sva četiri točka. Očigledno je i da Rolls-Royce i ALPINA takođe neće nuditi modele sa prednjom vučom.
Što se tiče snage, BMW planira četiri verzije EESM motora: od 268 ks (200 kW) do 402 ks (300 kW). ASM motori će biti dostupni sa 161 ks (120 kW) i 241 ks (180 kW). Iz BMW M odeljenja poručuju da bi potencijalni četvoromotorni EV mogao isporučivati do jednog megavata snage, odnosno čak 1.341 konjske snage. Ipak, kompanija još uvek ne planira električni superautomobil, piše BMW Blog.