Nova reklama holivudske glumice Sidni Svini za farmerke “American Eagle” izazvala je lavinu kritika zbog “nacističke propagande”.
“Geni se prenose sa roditelja na potomstvo, često određujući osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju”, napisao je jedan korisnik Iksa, pa dodao: “Liberali to povezuju sa bijelom supremacijom”.
“Mislila sam da će biti, kao, pomalo loše, ali vau. To će biti u istorijskim knjigama!”, objavio je jedan korisnik TikToka.
“Ovo je čista nacistička propaganda”
“Ja ću biti prijatelj koji je previše ‘budan’, ali te reklame Sidni Svini za ‘Ameriken igl’ su čudne. Kao, fašistički čudne. Kao, nacistička propaganda čudna”, dodao je drugi tviteraš, pa nastavio:”Kao bjelkinja plave kose i plavih očiju govori o svojim dobrim genima. To je nacistička propaganda.”
Još jedan korisnik TikTok-a je napravio video u kojem žali zbog reklame: “Ako niste vidjeli ili shvatili koliko je to loše, potrebno je da otvorite svoje proklete oči i slušate. Ovo je nacističko sanje. Čisto nacističko sanje”.
“Biće šokantno ako se ne sruši – koja je sljedeća reklama za Američki igl: ‘Trovanje američke krvi’?”, naveo je još jedan korisnik Iksa.
Naravno, bilo je i onih koji su pohvalili izbor brenda za zaštitno lice.
“Drago mi je da vidim kako je ‘American Eagle’ iskoristio djevojku da promoviše svoju novu liniju farmerki, u ovom slučaju Sidni Svini. Bez transvestita…Žena sa kostimiranim tijelima…Brineta… Samo djevojka u uskim farmerkama koja pokazuje svoje prirodne obline”, kazao je jedan od korisnika Iksa.
Zašto se kampanja Sidni Svini za “dobre farmerke” poredi sa nacizmom?
U reklami, dvadesetsedmogodišnja zvijezda “Euforije”, koju često prozivaju zbog velikih grudi, nosi farmerke, hvali se svojim oblinama i govori gledaocima:
“Nisam ovdje da vam kažem da kupite farmerke ‘American Eagle'… I definitivno neću reći da su to najudobnije farmerke koje sam ikada nosila, ili da čine da vam zadnjica izgleda nevjerovatno”.
Ali, pojavio se video i na Instagramu kompanije American Eagle, koji prikazuje Svini kako prilazi bilbordu sa frazom “odlični geni” i briše riječ “geni” i zamijenjuje je sa “farmerke”.
U drugom trenutku, Svini kaže: “Geni se prenose sa roditelja na potomstvo, često određujući osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju… Moje farmerke su plave”.
Nakon toga slijedi glas koji kaže: “Sidni Svini ima odlične farmerke”.
Upravo ta igra riječi, za jedne je bila “pametan reklamni trik”, za druge “dokaz nacizma”.
Mnogobrojni kritičari su optužili Svinijevu da širi “nacističku” propagandu, ističući da igra riječi sa “odličnim genima” ima rasističke konotacije i skreće ka idealima bijele supremacije.
Mnogi su takođe istakli da, s obzirom na to da je Svini plavooka i plavokosa, ona odražava eugeničke poruke.
Epilog- razvila se žestoka i viralna debata između onih koji misle da kontroverzna reklama nije samo podsjetnik na dugu istoriju slavljenja bijelih privilegija u svijetu mode, već i nenamjerno odražavanje fašističkih ideja i drugih koji su uvjereni da je “American Eagle” namjerno dirnuo u osinje gnjezdo kada su u pitanju pitanja rase i nacionalizma.
Peticija da se reklama zaustavi
Postavlja se pitanje koliko je reklamna kampanja nanijele štete glumici i brendu? Kao što je nedavno pokazao Coldplaygate, nisu sve kontroverze štetne za brend… Međutim, to je pravilno rješeno. U ovom slučaju, ćutanje kompanije je iznerviralo ljude i pojačalo pozive da se kampanja obustavi, prenosi b92.