Lexus LC500 osvojio je srca ljubitelja automobila širom sveta zahvaljujući očaravajućem dizajnu i prelepom zvuku petolitarskog atmosferskog V8 motora. Od debija 2017. godine, uz V8 verziju, postojao je i hibridni model nazvan LC500h, koji je nudio naprednu tehnologiju i nešto veću efikasnost. Ali, kako vreme prolazi, jasno je da je tržište reklo svoje pa tako hibrid odlazi u istoriju.
Za 2026. modelsku godinu, Toyotin brend za proizvodnju luksuznih automobila je tiho povukao LC500h iz ponude, ostavljajući samo V8 kao jedinu opciju za one koji žele da kupe LC. I realno će malo ko to smatrati gubitkom.

Vesti o ukidanju modela LC500h prvi je preneo Carscoops, nakon što je Lexus predstavio kupe i kabriolet LC500 za modelsku 2026. godinu bez ikakvog pominjanja hibrida. I nije da su ljudi čekali u redovima za njega, prema zvaničnim podacima, u SAD je tokom celog životnog veka prodato samo 248 primeraka LC500h, uključujući i samo sedam jedinica u prvoj polovini ove godine. Radi poređena, prethodne godine tek 18 kupaca se opredelilo za ovaj hibrid, a godinu dana pre toga samo 37.
LC500h koristio je jedinstveni „Multi-Stage Hybrid System“, koji kombinuje 3,5-litarski V6 motor sa dva elektromotora i planetarnim prenosnikom, slično kao kod klasičnih Toyotinih hibrida, ali uz dodatni četvorostepeni automatski menjač. Ideja je bila da se vozaču omogući osećaj klasične vožnje, sa normalnim promenama obrtaja, uz delimično zadržanu efikasnost hibrida. Međutim, publika koja kupuje luksuzne „GT“ kupee nije baš zainteresovana za nisku emisiju i potrošnju, naročito kada je V8 ne samo snažniji, već i jeftiniji.

Osim što hibrid izlazi iz ponude, ostatak LC500 za 2026. godinu ostaje uglavnom nepromenjen. Novi detalj je ekskluzivna verzija Inspiration Series, sa 200 kupea i 350 kabrioleta planiranih za američko tržište. Ova serija donosi i novu boju karoserije „Smoke Matte Gray“, dok kabriolet dobija i biserno belu nijansu nazvanu „Wind“. Ipak, koliko god LC i dalje izgledao sveže, jasno je da mu se bliži kraj. Lexus već radi na nasledniku, modelu LFR, koji će biti sportski GT sa motorom napred, pozicioniran kao konkurent Chevroletu Corvette i Porscheu 911. Očekuje se da LFR bude predstavljen početkom 2026. godine, kao model za 2027. godinu.
Do sada je Lexus prodao oko 14.000 primeraka modela LC globalno, što i nije loše za ovakav skupoceni automobil, ali ni dovoljno da opravda njegovu dugoročnu proizvodnju.

LC500h je bio hrabar eksperiment, to jest pokušaj da se luksuzna hibridna tehnologija predstavi u formi kupea koja više teži emociji nego logici. Nažalost, tržište je biralo srce, a ne efikasnost. V8 ostaje, i to kao jedina opcija, i većina ljubitelja Lexusa time je sasvim zadovoljna.
AutoRepublika