24. Jula 2025.

Kina otvorila “školu” za AI humanoidne robote

Novi centar za obuku vještačke inteligencije u humanoidnim robotima otvoren je u kineskoj provinciji Sečuan.

Centar se nalazi u gradu Mijanjangu i funkcionisaće kao sveobuhvatna platforma koja objedinjuje istraživanje i razvoj, testiranje, postavljanje standarda i komercijalizaciju.

“Projekat predstavlja stub strategije Sečuana za izgradnju globalno konkurentnog klastera robotike sa takozvanom tjelesno inkarniranom vještačkom inteligencijom na zapadu Kine”, saopštio je zvaničnik Pokrajinskog odjeljenja za nauku i tehnologiju agenciji Sinhua.

Zahvaljujući brzom napretku u oblastima kao što su vještačka inteligencija i veliki jezički modeli, kineska industrija robotike prolazi kroz ubrzanu transformaciju, od laboratorijskih istraživanja ka masovnoj proizvodnji i praktičnim primjenama.

Prema podacima Kineskog instituta za elektroniku, tržište humanoidnih robota u Kini moglo bi da dostigne vrijednost od 870 milijardi juana, odnosno 121,74 milijarde američkih dolara, do 2030. godine.

Novi centar za obuku ima zadatak da riješi neke od ključnih prepreka u globalnom razvoju tjelesne vještačke inteligencije, uključujući oskudicu realističnih scenarija za obuku, nedostatak kvalitetnih podataka i ograničene mogućnosti testiranja u ekstremnim uslovima.

“Ovaj objekat u suštini funkcioniše kao ‘škola’ za robote”, rekao je zvaničnik.

Pokrajinska vlada će izdvojiti poseban fond za razvoj poligona za obuku, koji će, prema utvrđenom planu, pomoći u završetku infrastrukture i operativnog okvira, a istovremeno će privući više od sedam preduzeća za robotiku do kraja 2025. godine, prenosi Euronews.

Cilj je da se do 2027. godine okupi više od 30 preduzeća, olakša primjena više od 30 novih tehnologija i lansira preko 10 novih robotskih proizvoda, kao i da se poligon za obuku uspostavi kao vodeća nacionalna platforma. 

Nezavisne.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare