Kvantas je potvrdio da je pretrpeo sajber napad, kao i da je sistem oporavljen.
Australijska avio-kompanija Kvantas potvrdila je jutros da je pogođena sajber napadom u kojem su hakeri došli do ličnih podataka oko šest miliona njihovih korisnika, dodajući da je u međuvremenu sistem stavljen pod kontrolu.
Hakeri su ciljali kol centar i dobili pristup platformi za korisničku podršku treće strane koja sadrži šest miliona imena, imejl adresa, brojeva telefona, datuma rođenja i drugih ličnih podataka korisnika usluga kompanije, saopštio je danas Kvantas.
We sincerely apologise to customers impacted by a recent cyber incident that occurred in one of our contact centres. The system is now contained.
— Qantas (@Qantas) July 2, 2025
We’re currently contacting customers to make them aware of the incident, apologise and provide details on support available to them.…
Avio-kompanija nije precizirala lokaciju kol centra ili kupaca čiji su podaci ugroženi.
“Nastavljamo da istražujemo obim ukradenih podataka, iako očekujemo da ce biti značajan”, saopštio je Kvantas.
Kompanija je naglasila da “detalji kreditnih kartica, lični finansijski podaci i podaci iz putnih isprava” nisu pohranjeni u ovom sistemu.
U saopštenju se navodi i da incident nema uticaja na bezbednost operativnog poslovanja kompanije i kao i da blisko sarađuje sa australijskim vlastima kako bi se utvrdili počinioci ovog napada, navodi agencija.