19. Juna 2025.

Volvo pravi dva potpuno različita automobila – jedan za Zapad, drugi za Kinu

Švedski proizvođač razvija dve verzije tehnologije za automobile – zapadna i kineska tržišta dobijaju odvojene sisteme

Volvo Cars planira da razvija različite tehnološke platforme za kinesko i zapadno tržište, s obzirom na sve izraženiju fragmentaciju globalne trgovine, izjavio je izvršni direktor kompanije Hokan Samuelson tokom simpozijuma EVS38 u Geteborgu.

“Naš cilj je da imamo dve verzije softvera i računarskih komponenti u automobilu – zapadnu verziju i kinesku verziju. To je realnost sa kojom moramo da živimo i na koju moramo da se prilagodimo”, rekao je Samuelson za Euronews.

Volvo, iako sedište i dalje ima u Švedskoj, od 2010. je pod većinskim vlasništvom kineske grupacije Geely Holding. Ovo se odnosi na Volvo Cars, dok je Volvo AB zasebna švedska kompanija koja proizvodi kamione i autobuse.

Volvo pravi dva potpuno različita automobila – jedan za Zapad, drugi za Kinu

Bez tehnološke razdvojenosti, kineski razvojni tim kompanije mogao bi otežati izvoz vozila u SAD, naročito nakon što je američka administracija početkom godine zabranila uvoz pametnih automobila iz Kine i Rusije, iz bezbednosnih razloga.

Samuelson je, pak, naglasio: “Ne vidimo nikakav rizik da koristimo kinesku tehnologiju u SAD-u.”

U kvartalnom izveštaju za prvi deo 2025. Volvo je zabeležio pad profita, između ostalog zbog “globalnih ekonomskih nestabilnosti”.

U fokusu novog plana oporavka su tržišta Kine i SAD-a. Prodaja u Kini opala je za 12%, dok je u SAD-u porasla za 8%.

Volvo pravi dva potpuno različita automobila – jedan za Zapad, drugi za Kinu

Samuelson ističe potrebu da se ponuda više prilagodi kineskim kupcima: “Moramo slušati lokalne potrebe i možda čak praviti posebne modele za kinesko tržište”, rekao je, spomenuvši plug-in hibrid XC70, predstavljen upravo za Kinu.

Evropa i dalje ostaje ključni tržišni stub kompanije – skoro polovina prodaje u 2024. i prvom tromesečju 2025. dolazi iz evropskih zemalja.

Volvo pravi dva potpuno različita automobila – jedan za Zapad, drugi za Kinu

Ipak, deo proizvodnje dolazi iz Kine, što izlaže Volvo evropskim carinama uvedenim prošle godine kao odgovor na kineske državne subvencije.

“Carine neće učiniti evropsku auto-industriju konkurentnijom na duže staze. Svet postaje sve više regionalizovan”, prokomentarisao je Samuelson. 

Na pitanje o potencijalnim komplikacijama zbog kineskog vlasništva brenda, Samuelson odgovara: “Ne vidim problem s kineskom tehnologijom u našim automobilima. Softver razvijamo interno i prilagođavamo ga svakom tržištu.”

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare