5. Juna 2025.

Električna G-klasa potpuno podbacila

Čak ni Kinezi, poznati po ljubavi prema električnim automobilima, nisu željeli više od 58 primjeraka.

Ispostavilo se da ne može baš svaka automobilska ikona lako da se transformiše u električno vozilo, bez obzira na sav marketing i fanfare.

Mercedes je sa velikim entuzijazmom predstavio električnu G-klasu, ali potencijalne kupce to očigledno nije impresioniralo.

Prodaja je toliko loša da proizvođač, prema navodima iz Njemačke, sada razmatra promenu strategije – uključujući uvođenje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u ranije planiranu “bebi” G-klasu, model koji je prvobitno zamišljen kao čisto električno vozilo.

Električni G580 sa EQ tehnologijom predstavljen je u aprilu prošle godine, ali rezultati nisu ispunili očekivanja.

Prema izveštaju nemačkog Handelsblatta, prodaja je razočaravajuća.

Brojevi su zaista poražavajući: u Evropi je do kraja aprila prodato samo 1.450 primjeraka, u Južnoj Koreji 61, a u čak i u električne automobile zaljubljenoj Kini – svega 58 komada.

Dok električna G-klasa doživljava neuspjeh, verzija sa motorom na unutrašnje sagorijevanje i dalje se prodaje odlično – sedam puta bolje, navodi Handelsblatt.

I za razliku od modela EQS i EQE, čiji slabiji rezultati se djelimično objašnjavaju dizajnom, električna G-klasa izgleda gotovo identično kao benzinska. Pa, u čemu je onda problem?

Jedna od kritika je da, za razliku od klasičnih električnih modela koji imaju dug međuosovinski razmak, ravan pod i puno unutrašnjeg prostora, G-klasa EV nudi iste dimenzije kao benzinska verzija, ali uz mnogo veću težinu, slabiju mogućnost vuče tereta i relativno mali domet od svega 385 kilometara po EPA standardu.

Kupci luksuznih vozila i dalje više vjeruju u moć benzinskih motora kada su u pitanju status i pouzdanost – iako je novi G550 već prešao sa V8 na redni šestocilindarski motor.

Mercedes je već ranije ove godine potvrdio da, zbog slabe prodaje EV modela, ponovo ulaže u razvoj SUS tehnologije, paralelno sa lansiranjem novih električnih vozila.

Jedno od njih je i “bebi” G-klasa, ali prema izvorima sa kojima je razgovarao Handelsblatt, sada se ozbiljno razmatra i verzija sa klasičnim motorom – ili hibrid.

Ova promjena navodno jeste moguća i u ovoj fazi, jer se mali G zasniva na MMA mehaničkoj platformi, istoj koju koristi i novi Mercedes CLA, koja podržava i električne i SUS pogonske sisteme – što opovrgava ranije glasine da će koristiti posebnu EV arhitekturu, prenosi B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare