25. Marta 2025.

Seat za sada odustaje od električnih automobila i fokusira se na modele sa motorima SUS

Još pre samo godinu i po činilo se da će Seat svoj 75. rođendan dočekati u poluživom stanju, jer je tada koncern Volkswagen, u čijem je vlasništvu španski brend, ozbiljno razmatrao mogućnost njegovog preusmeravanja na drugačiji sektor – poput tržišta takozvane nove mobilnosti (car-sharing, ride-sharing, pretplate, taksi usluge, lizing…), kako bi se izbegla interna konkurencija sa markom Cupra, koja se odvojila od Seata 2018. godine.

Međutim, globalno usporavanje potražnje za električnim vozilima, koje je započelo 2023. godine, narušilo je razvojnu strategiju koncerna Volkswagen i dovelo ga u ozbiljnu krizu. Osim toga, postoje i subjektivni faktori, poput lošeg menadžmenta, koji su dodatno pogoršali situaciju. Tržište nove mobilnosti takođe se pokazalo precenjenim, što potvrđuje i skromni uspeh brenda Mobilize, koji je pokrenuo Renault.

U takvim okolnostima, Seat je opstao, iako je njegov razvoj bio usporen zbog neodlučnosti rukovodstva Volkswagena u vezi s budućnošću ovog brenda.

Kako prenosi Automotive News Europe, generalni direktor Seata, Vejn Grifits, izjavio je da je tržište električnih automobila trenutno slabo, te da nije isplativo da se Seat bavi njime. Zbog toga će brend nastaviti da proizvodi vozila sa motorima SUS (uključujući hibride) najmanje do 2030. godine. Nakon toga će se videti da li će biti potrebno uvesti i električne modele, ali u narednim godinama to nema nikakvog smisla.

S druge strane, Cupra će nastaviti da nudi električna vozila, ali će, po svemu sudeći, još dugo prodavati i modele sa motorima na fosilna goriva. Takođe, ranije ovog marta objavljeno je da Škoda i Cupra neće imati sopstvene verzije najjeftinijeg električnog hečbeka Volkswagen ID.1, čiji je izlazak na tržište planiran za 2027. godinu.

Trenutno su Seat, Cupra i Škoda među najzdravijim masovnim brendovima koncerna Volkswagen, a njihove prodajne brojke su u prošloj godini rasle. Najveći profit i dalje donose modeli sa motorima SUS, čije cene kod Seata i dalje ostaju relativno pristupačne.

U narednim mesecima očekuje se premijera osveženih modela Ibiza i Arona, dok sudbina modela Leon, koji je prošle godine proslavio 25. rođendan, još uvek nije poznata. Očekuje se da će Seat doneti nove odluke u skladu sa promenjenom poslovnom strategijom.

Odluka Seata da se fokusira na SUS motore nosi i određene rizike, prvenstveno u vidu takozvanog poreza na ugljenik, koji Evropska Unija nameće proizvođačima automobila u okviru svoje borbe protiv emisije CO₂.

Početkom marta, Evropska komisija predložila je trogodišnje odlaganje primene strožih ciljeva emisije ugljen-dioksida, koji su prvobitno postavljeni za 2025. godinu. U suprotnom, koncern Volkswagen bi već ove godine morao da plati oko 1,5 milijardi evra kazne zbog prekoračenja dozvoljenih emisija.

Ova odgoda ne rešava problem, već ga samo pomera za kasniji period, do kraja 2027. godine, a kakve će tada regulative biti usvojene, za sada je teško predvideti.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest


0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare