Novoosnovani brend AUDI u Kini planira tri modela.
Nemački luksuzni brendovi godinama su imali ogroman uspeh na kineskom tržištu, ali ti dani polako odlaze u prošlost.
Uspon domaćih proizvođača automobila, posebno u segmentu električnih vozila, naterao je Mercedes, BMW i Audi da preispitaju svoje strategije na najvećem svetskom automobilskom tržištu.

Audi je od ove trojke prvi ušao u Kinu, još 1988. godine. Sada, u 2025, na scenu stupa novi brend sa istim imenom – AUDI.
Tokom konferencije o prodajnim rezultatima za 2024. godinu, izvršni direktor Gernot Dolner najavio je da će prvi serijski model brenda AUDI biti predstavljen na predstojećem sajmu automobila u Šangaju.
Dok tradicionalni modeli Audija koriste različite vrste pogona, brend AUDI će proizvoditi isključivo električne automobile.
Ova sestrinska marka nije isključivo projekat Volkswagen grupe, već je razvijena u saradnji sa kineskim proizvođačem SAIC.
Nakon premijere prvog modela sledećeg meseca, u naredne dve godine stižu još dva vozila – SUV i Sportback.

Kao što je prikazano na konceptu E, poznati logo sa četiri prstena neće se pojavljivati na ovim automobilima.
Umesto njega, vozila će nositi veliki natpis “AUDI” ispisan velikim slovima.

Ako koncept služi kao pokazatelj, vozila brenda AUDI će se značajno razlikovati od globalnih Audi modela.
Prvi model možemo opisati kao kombinaciju elegantnog Sportback dizajna i praktičnosti Avant karavana.
Unutrašnjost donosi još više ekrana nego najnoviji modeli iz Ingolštata, uz minimalan broj fizičkih dugmadi. Ipak, moguće su izmene u serijskoj verziji.

Model E koristi novu naprednu mehaničku platformu razvijenu u saradnji sa SAIC-om i nešto je duži od modela Audija A5 Avant, ali kraći od novog A6 Avant.
Audi tvrdi da je zahvaljujući saradnji sa SAIC-om razvojni proces skraćen za 30%. Prvi model će unutra biti prostraniji od pomenutih benzinskih karavana jer koristi namensku EV platformu.
Koncept E imao je međuosovinski razmak od 2950 mm, što je nešto više od A6 Avant modela.
B92.