Popularni krosover Macan je Porscheu omogućio da uživa u sladostrasti priliva velikih količina novca, i to traje od kada je krosover izašao, odnosno od 2014. godine. Do današnjeg dana je prodato više od 800 hiljada jedinica, ali vozilo polako umire. Macan je već povučen iz ponude u Evropi, što se ispostavilo nuždom zbog novih propisa o sajber bezbednosti. Model prve generacije će 2026. godine biti ukinut na globalnom nivou. Uprkos glasinama o tome kako će pojaviti novi benzisnki Macan, nadleženi u Dufenhauzenu kažu da to neće biti slučaj.
„Porsche je u želji da Macan učini, u svakom pogledu boljim automobilom, rano odlučio da u potpunosti elektrifikuje liniju modela. Porsche ostaje pri ovoj odluci. Kada se povuku istoimeni modeli pokretani motorom SUS, Macan će se prodavati isključivo kao potpuno električni model, i to na nivou planete.
„Porsche je u današnjem saopštenju savršeno jasno stavlio do znanja da sportski krosover po imenu Macan nikada više neće posedovati motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva. Iznenađeni smo ovom odlukom. Ne samo zato što su se širile glasine o novom benzinskom Macanu, već i zato što je tokom prošlog novembra, glavni finansijski direktor kompanije Luc Meške, ostavio otvorenu mogućnost lansiranja konvencionalnih verzija modela koji su inicajlno zamišljeni kao isključivo električni.
„Trenutno razmatramo mogućnost da prvobitno planirana potpuno električna vozila ipak dobiju hibridni pogonski sklop ili pak samostalni motor SUS. Trenutno smo usred donošenja konceptualnih odluka ovog tipa. Ono što je jasno jeste to da ćemo da se držimo motora s unutrašnjim sagorevanjem goriva, i to mnogo duži period nego što je izvorno zamišljeno.“
Porsche je pre nešto jače od mesec dana najavio da će napraviti „značajne dodatne troškove“ kako bi se više fokusirao na benzince i hibridne pogonske sklopove. Sada saznajemo da bi nešto novca moglo da uđe u razvoj drugačijeg SUV-a, odvojenog od odlazećeg Macana. Nemački luksuzni brend, deo sazvežđa grupe Volkswagen, „procenjuje nezavisnu liniju modela u segmentu SUV vozila sa unutrašnjim sagorevanjem goriva i hibridnim pogonskim sistemima“.
Međutim, čak i ako dobije zeleno svetlo, novi SUV sa benzinskim motorom će se pojaviti tek tamo negde bliže 2030. godini. Ostale pojedinosti uključuju svež dizajn, ali sa „Porscheovim karakterističnim profilom“. Kompanija takođe pominje da bi se „izvukle koristi i od sinergije“, tako da bi vozilo moglo biti povezano sa drugim proizvodom nemačke grupacije, sve kako bi se troškovi razvoja razasuli na što veći broj gotovih proizvoda (na četiri točka). Možda će koristiti premijum platformu za modele SUS (Premium Platform Combustion – PPC) koja je iskorišćena i kao osnova za novi Audi Q5.
Na drugom mestu u liniji ponude vozila s povišenim odstojanjem od tla, već najavljeni električni Cayenne dolazi u „srednjoročnom periodu“. Pored toga, još uvek postoje planovi za veći, troredni električni model koji se u hijararhiji vozila nalazi jedan stepenik iznad.
AutoRepublika