25. Februara 2025.

Čuvena G Klasa dobija “bebu”

Nakon godina špekulisanja, iz Mercedes-Benza su napokon potvrdili razvoj manje verzije G Klase, nezvanično nazvane Baby G Wagon. Očekuje se da bude povoljnija od svog “velikog” rođaka, pa se nadamo da će i običan svet moći da oseti čari vožnje čuvene G Klase o kojoj su sanjali kao deca (a i kao odrasli).

G Klasa je više od 45 godina zadržala svoj robusni i kockasti dizajn po kojem je poznata, trudivši se da ne odstupa previše od njega, već da ga dodatno unapređuje i na njega kači bogatu dodatnu opremu.  Iako je ova “kockica” prvobitno kreirana za vojne svrhe, ubrzo je postala oličenje luksuza i statusni simbol, ali istovremeno zadržavajući svoje odlične „off-road“ performanse.

Za sve ljubitelje ovog luksuznog terenca, posebno za sve nas kojima je pristupačan samo onaj model star tridesetak godina (nismo sigurni da li autor zna cene polovnih G Klasa, primedba urednika), iz Mercedesa stižu odlične vesti. U saopštenju o planovima i budućim rezultatima za 2024. godinu iz kompanije su zvanično potvrdili da će se portfolio G Klase dodatno proširiti i njenom “malom” verzijom. Uvođenje ovog modela je deo strategije lansiranja čak 36 novih i unapređenih vozila do 2027. godine, i to 17 modela sa potpuno električnim pogonom i 19 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Lansiranjem novog modela CLA ove godine, Mercedes-Benz započinje najintenzivniji program lansiranja proizvoda u svojoj istoriji.

Što se Baby G Klase tiče, osim potvrda, nema dodatnih podataka o performansama i izgledu, pa ni čak kako će se zvanično zvati. Ono što se, međutim, očekuje, jeste da će zadržati kockasti oblik i „off-road“ performanse, a biće verovatno obogaćena naglašenim branicima i kratkim međuosovinskim rastojanjem, što će omogućiti dobru upravljivost na putu i van njega, s tim što će uticati i na smanjenje stabilnosti pri velikim brzinama.

Još uvek ne znamo da li će koristiti šasiju sa nosećim ramom, poput tradicionalnog modela, ili samoneću karoseriju, a ni da li će je pogoniti termički ili električni motor. Ali s obzirom da je već dostupna potpuno električna G Klasa, pored onih sa R6 i V8 motorima, i s obzirom da je usporen prelazak na električna vozila, sa razlogom se pretpostavlja se da će i Baby G biti ponuđen i kao benzinac i EV.

Iz kompanije naglasili da neće biti postavljen na laganoj platformi MMA koja će se koristiti za CLA i koja će biti osnova za sledeću generaciju Mercedesovih malih automobila (a koja je razvijena pre svega za električne automobile). Umesto toga, navodno će počivati na drugačijoj arhitekturi i koristiti „module iz većih Mercedesovih automobila sa zadnjim pogonom, zbog potrebe da pruži prave terenske sposobnosti, a možda bude koristio i novu platformu za električne kombije koja stiže uskoro.

Ono što pretpostavljamo jeste da će biti opremljen novim operativnim sistemom koji će koristiti veštačku inteligenciju, s obzirom da će se, počev od lansiranja novog CLA, koristiti u svim Mercedesovim automobilima sledeće generacije. Ovaj sistem će upravljati udobnošću, asistiranjem u vožnji, punjenjem automobila – generalno upravljaće svim senzorima na vozilu i na taj način moći da pruži vrhunsko korisničko iskustvo.

Sve u svemu, Baby G ima potencijala da postane veliki hit i otvori novi segment tržišta. Iako datum lansiranja nije objavljen, analitičari očekuju da prodaja počne 2027. godine, a početna cena bude između 50 i 60 hiljada evra.

S obzirom na manjak informacija i na brdo pretpostavki i špekulacija, ne preostaje nam ništa no da čekamo datum lansiranja i verujemo rečima generalnog direktora Ole Kelenijusa koji kaže da će Baby G biti zanimljiv i na putu, a i van njega!

Ivana Janković

autorepublika.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare