24. Februara 2025.

Detalji hapšenja menadžerke i članova komisije: Nisu vidjeli nedostatke na nadstrešnici

Po nalogu Posebnog odjeljenja za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Beogradu danas je uhapšena S.K, menadžer za razvoj investicija AD “Infrastruktura Željeznica Srbije” sa sjedištem u Beogradu, kao i tri člana Komisije za tehnički pregled Željezničke stanice u Novom Sadu, a u vezi s izvršenjem nekoliko krivičnih djela sa koruptivnim elementom, koja su imala za posljedicu pad nadstrešnice na toj Željezničkoj stanici 1. novembra 2024. godine, kojom prilikom je poginulo 15 ljudi, a dvoje teško tjelesno povrijeđeno, navodi se u saopštenju Višeg javnog tužilaštva u Beogradu.

Uhapšeni su i M.S, predsjednik Komisije za tehnički pregled Željezničke stanice u Novom Sadu, kao i članovi te Komisije J.V. i M.N.J, dok je B.K. u bjekstvu i za nju će biti predloženo određivanje pritvora i raspisivanje potjernice.

Glavni javni tužilac VJT u Beogradu Nenad Stefanović je ukazao da Posebno odjeljenje za suzbijanje korupcije postupa u ovom predmetu zasebno od predmeta postupanja VJT u Novom Sadu u kojem je podignuta optužnica, kao i zasebno od predistražnih radnji koje preduzima Javno tužilaštvo za organizovani kriminal u vezi s finansiranjem Projekta rekonstrukcije Željezničke stanice u Novom Sadu, prenosi Nova.

“Radnje izvršenja krivičnih djela za koja se terete osumnjičeni izvršene su na teritoriji Beograda, iako je tragična posljedica nastupila u Novom Sadu, a predmet je formiran nakon što je tužilaštvo izvršilo uvid u krivičnu prijavu od 2. februara 2025. godine, priložene dokaze i pisanu dokumentaciju u vezi s krivično-pravnim događajem, a koja dokumentacija je objavljena na sajtu Vlade Srbije“, naglasio je Stefanović.

Postoji osnovana sumnja da su M.S, B.K, J.V. i M.N.J. u periodu od 25. marta 2024. do 1. novembra 2024. godine kao odgovorna lica i to članovi Komisije za vršenje tehničkog pregleda izvedenih radova na dionici pruge Novi Sad-Subotica-Državna granica (Kelebija) kršili zakon, propise i opšte akte propuštanjem dužnosti nadzora, kao i da su na drugi način očigledno nesavjesno postupali u vršenju službe, iako su bili svjesni da usljed toga može nastupiti teža povreda prava drugog, koja je i nastupila.

Oni su, kako se sumnja, od 25. marta 2024. godine pa do 5. aprila 2024. godine izvršili tehnički pregled objekta stanične zgrade u Željezničkoj stanici Novi Sad, o čemu su u Beogradu sačinili Izvještaj o izvršenom tehničkom pregledu objekta, sa datumom 4. april 2024. godine, čiji je sastavni dio Zapisnik o tehničkom pregledu objekta sa datumom 5. april 2024. godine.

U Izvještaju su konstatovali određene nedostatke, stavljajući primjedbe, ali sa zaključkom da ti nedostaci ne utiču na stabilnost i funkcionalnost objekta i sistema.

Tim izvještajem su potvrdili da je objekat izveden u skladu s projektom za građevinsku dozvolu i projektom za izvođenje radova, te da je radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu odobren probni rad, iako su znali da izvršeni obilazak i pregled objekta, kao i Zapisnik o tehničkom pregledu od 5. aprila 2024. godine nisu urađeni u skladu sa svim propisima i pravilima struke.

Pri tome, osumnjičena B.K. nije izvršila pregled konstrukcije cijelog objekta stanične zgrade u Željezničkoj stanici Novi Sad, iako je bila dužna da to uradi, a to je bilo navedeno u Zapisniku o tehničkom pregledu objekta, sa čime su bili upoznati ostali članovi komisije.

Međutim, oni su i pored toga odobrili probni rad objekta stanične zgrade u Željezničkoj stanici Novi Sad u trajanju od najduže godinu dana i konstatovali da je objekat stanične zgrade izveden u skladu s projektom za građevinsku dozvolu i projektom za izvođenje radova.

Glavni javni tužilac VJT u Beogradu je napomenuo da su oni nakon navedenog nastavili da krše Zakon o planiranju i izgradnji i odgovarajući pravilnik jer u toku samog probnog rada objekta nisu provjeravali ispunjenost uslova za izdavanje upotrebne dozvole i nisu dostavljali izvještaje o tome investitoru, iako su prema nalazu i mišljenju vještaka, mogli vizuelno da uoče znake loma, koji su bili uočlji u danima koji su prethodili rušenju nadstrešnice, odnosno da uoče povećani ugib na nadstrešnici.

„Tehnički pregled objekta prema Zakonu o planiranju i izgradnji i odgovarajućem pravilniku jeste osnov za početak korišćenja prostora krila B Željezničke stanice Novi Sad zbog čega su propusti osumnjičenih sa tako izvršenim tehničkim pregledom objekta u uzročno-posljedičnoj vezi s padom nadstrešnice“, istakao je Stefanović.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare