Volvo će 5. marta zvanično predstaviti novi ES90, luksuznu limuzinu iz E segmenta, koja će postati jedan od ključnih modela brenda. To će biti njihov drugi automobil zasnovan na platformi SPA2, nakon EX90, s kojim bi trebalo da deli mehaničke komponente poput motora i baterija. Međutim, zahvaljujući aerodinamičnijoj karoseriji, očekuje se da će imati veću autonomiju od svog povišenog pandana, koji prema WLTP-u dostiže 619 km.
Stoga nije isključeno da najnoviji model švedske marke dostigne ili čak premaši 700 km prema pomenutom protokolu, s obzirom na to da će, prema dostupnim informacijama, njegove baterije imati kapacitet do 111 kWh. Poput EX90, koristiće električni sistem od 400 volti, omogućavajući punjenje snage do 250 kW u „DC“ režimu (10-80% kapaciteta za 30 minuta).
Suprotno očekivanjima, dolazak ES90 neće značiti kraj za njegovog prethodnika, S90. Kao što je to bio slučaj sa XC90, i ova limuzina će dobiti redizajn kako bi ostala u ponudi još nekoliko godina. Iako još nije poznato kada će biti zvanično predstavljen, njegov izgled je procureo putem kineskog Ministarstva industrije i informacionih tehnologija, što nagoveštava da bi lansiranje moglo uslediti uskoro.
Promene su slične onima koje su već viđene na modelima XC60 i XC90. Karakteristična svetlosna šara u obliku „Torovog čekića“ ostaje prisutna i sada se ponavlja i na zadnjim svetlima, dok su prednja svetla postala tanja. Prednja maska je redizajnirana s vertikalnim lamelama koje prate dijagonalu Volvoovog logotipa, dok su branici sada čistijeg i jednostavnijeg dizajna.
Unutrašnjost donosi novu vertikalnu dodirnu ekran za multimedijalni sistem zasnovan na platformi Android Automotive. Verovatno će digitalna instrument tabla i centralni ekran imati iste dimenzije kao u EX90 – 12,3 i 11,2 inča.

Ponuda pogonskih sklopova u obnovljenom S90 biće visoko elektrifikovana: očekuju se blage hibridne (MHEV) i plug-in hibridne (PHEV) verzije. Za sada je poznato da će vrhunska verzija u vidu plug-in hibridnog T8 raspolagati sa 455 KS, dok bi se kao osnovna opcija mogao pojaviti mild-hybrid B5 sa 250 KS, iako to još nije zvanično potvrđeno.
AutoRepublika