20. Februara 2025.

Kineski BYD najavio revolucionarne baterije

Put do komercijalizacije solid-state baterija (baterija u čvrstom stanju) u automobilskoj industriji traje mnogo duže nego što se očekivalo, ali sve veći broj proizvođača automobila ubrzano razvija ove napredne baterije za svoje sljedeće generacije električnih vozila. Među njima je i kineski div BYD, koji sada otkriva da će njegove solid-state baterije biti puštene u prodaju 2027., dok se njihova masovna upotreba očekuje 2030. godine.

Tokom vikenda održan je Kineski samit o inovacijama i razvoju solid-state baterija, a tokom događaja, tehnički direktor BYD-ove firme za litijumske baterije, Sun Huajun, otkrio je da će njihove solid-state baterije koristiti sulfidne elektrolite. Nije rekao na koliku gustinu energije BYD cilja, ali prošle godine je kompanija započela pilot proizvodnju baterija od 20 Ah i 60 Ah.

Ovakve baterije bi BYD mogao da koristi od 2027. za svoja električna vozila srednje i visoke klase. Kako bi ove napredne baterije postajale jeftinije za proizvodnju, BYD bi ih onda uvodio u svoja pristupačnija električna vozila između 2030. i 2032. godine, izvještava “CarNewsChina”. Dugoročno, kompanija očekuje da će solid-state baterije koštati otprilike isto kao i postojeće tehnologije baterija.

Međutim, to ne znači da je kraj blizu za druge vrste baterija. Govoreći na istom događaju, glavni automobilski inženjer BYD-a, Lian Yubo, rekao je da će litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije ostati aktuelne sljedećih 15 do 20 godina, napominjući da će ostati važne za pristupačna električna vozila.

Mnogi drugi kineski proizvođači automobila marljivo rade na solid-state baterijama. U oktobru prošle godine, iz Cheryja su otkrili da trenutno imaju prototipove solid-state baterija s gustinom energije od 400 Wh/kg, te da se očekuje povećanje na 500 Wh/kg. Planiraju da instaliraju ove nove baterije u automobile 2026. godine prije početka masovne proizvodnje 2027. godine. Chery tvrdi da bi ove baterije njegovim električnim vozilima mogle da omoguće domet do 1500 km s jednim punjenjem.

I “tradicionalne marke” uveliko rade na razvoju ovakvih baterija. Na primjer, i Toyota i Nissan su uložili velika sredstva u “čvrste baterije” i planiraju da ih izbace na tržište u narednim godinama, prenosi “AutoBlog“.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare