Kao što ističe konsultantska firma McKinsey, na sastanku koji je sponzorisalo udruženje koje predstavlja automobilske komponente Sernauto, njemački automobili su skuplji, između ostalog, jer su razvijeni za njemačko tržište i brzu vožnju na Autobanu (auto-putevima), dok se u Kini bave “pametnijim aspektom” automobila.
Rezultat je da smo usred najveće transformacije automobilske industrije u istoriji. To seže daleko u prošlost, jer se od 2002. globalni tržišni udio evropskih automobila u svijetu stalno smanjuje i sada je 26 odsto. I što je još gore, dok 90 odsto vrijednosti automobila s unutrašnjim sagorijevanjem ostaje u Evropi, u evropskim električnim automobilima dostiže samo 75 odsto. Zbog, uglavnom, kineskih dijelova.
McKinsey vjeruje da još ima vremena za evropsku industriju, ali postoji i hitnost da se poslovni preokret sprovede u praksi.
“Imamo još nekoliko godina da ispravimo situaciju i da Evropa dobije dodatu vrijednost u električnom vozilu sutrašnjice.”
McKinsey vjeruje da će, ako se trenutni trend nastavi – s Evropom bez lanca vrijednosti za elektroenergetski ekosistem i proizvodnju električnih automobila – to uticati na stvaranje vrijednosti, a time i na radna mjesta. Još ostaju dvije godine da se situacija ispravi prije nego što bude prekasno.
Prvi zahtjev je staviti kupca u centar. Druga tačka poboljšanja je brzina odgovora.
“U Evropi je potrebno između četiri i pet godina da se model stavi na tržište, dok su u Kini potrebne dvije.”
Takođe, važno je i brzo softversko ažuriranje modela. Automobilske firme moraju da postanu, u određenoj mjeri, softverske firme, navodi McKinsey.
Primjenjujući staru izreku da je jedinstvo snaga, McKinsey poziva na saradnju u evropskoj auto-industriji da bi se ponovo stekla konkurentnost, i vertikalno i horizontalno. Dok Evropa ispunjava sektor preprekama i novčanim kaznama, Kina primjenjuje subvencije, a SAD već dugo štiti svoju industriju, prenosi “AutoBlog“.