Ferrari je prošle godine imao rekordnu prodaju (širom svijeta je plasirao 13.752 automobila) i već zna da će i naredne dvije godine takođe biti solidne.
Knjige naudžbina naime pokrivaju proizvodnju do kraja 2026. godine, tako da kupovina novog Ferrarija danas znači čekanje na njegovu isporuku do početka 2027.
U Maranelu objašnjavaju da potražnju prije svega pokreće model 12Cilindri, zamjena za 812 Superfast. Lansiran prošle godine, V12 superautomobil je dostupan kao kupe i kabriolet sa električnim sklopivim tvrdim krovom.
Ferrari za ovu godinu inače palnira šest novih modela, a prvi električni model brenda je jedan od njih, sa zvaničnim debijem zakazanim za 9. oktobar.
Ferrari međutim nije izuzetak. Tako Lamborghini izvještava da je njegov vodeći model Revuelto rasprodat do kraja 2026. Narudžbine za Urus su takođe ogromne, sa dovoljno zahtijeva kupaca da u Lamborghiniju budu zauzeti tokom 2025.
Takođe, McLarenov novi W1 je već bio rasprodat u vrijeme kada je zvanično predstavljen.
Ako Porsche odluči da napravi serijsku verziju koncepta Mission X, očekuje se da će i to biti veliki hit, iako bi električni pogon mogao da obeshrabri neke bogate kupce.
U Ferrariju je 51 odsto automobila isporučenih kupcima 2024. godine bilo elektrifikovano. To ne mora da bude iznenađenje pošto su 296 i SF90 oba plug-in hibridi. Do 2030. godine, kompanija predviđa da će hibridi i električni automobili činiti 80 odsto ukupnih isporuka, ostavljajući samo 20 odsto za automobile koji se pokreću isključivo motori sa unutrašnjim sagorijevanjem. Generalni direktor Ferrarija Benedeto Vinja polaže nade u sintetičko gorivo koje će SUS održati živim na duge staze, prenosi “AutoBlog“.
Nezavisne.com