Limuzina A Klase, interno označena kao V177, debitovala je u julu 2018. godine kao proširenje palete kompaktnih modela Mercedes-Benza. Predstavljala je klasičniju alternativu kupeolikom sedanu CLA i bio prvenstveno namenjen kineskom tržištu, gde se lokalna produžena verzija (Z177) proizvodila u okviru zajedničkog preduzeća Beijing Benz u Pekingu.
Standardni V177 za evropsko tržište izrađivao se u fabrici Mercedes-Benza u nemačkom Raštatu.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2025/02/1-1-1.jpg)
U oktobru 2022. godine sedan A Klase i srodni hečbek (W177) prošli su kroz restilizaciju. Ipak, već u proleće iste godine uprava Mercedes-Benza odlučila je da podeli putničku gamu u tri cenovne kategorije – Top-End, Core i Entry.
Segment Entry, u koji je spadala A Klasa, označen je kao najmanje prioritetan, jer je strategija kompanije postala smanjenje broja prodatih vozila uz povećanje prosečne prodajne cene. Ova odluka značila je kraj za A Klasu – po završetku životnog ciklusa aktuelne generacije (W/V/Z177), najniža Mercedesova modelna linija postaće novi CLA, čija se premijera očekuje uskoro.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2025/02/2-1-1.jpg)
Prema nemačkom portalu mbpassion.de, fabrika u Raštatu postepeno obustavlja proizvodnju sedana A Klase i isporučuje samo ranije naručene primerke.
Na nemačkom sajtu Mercedes-Benza model je još uvek dostupan u konfiguratoru, ali je sa francuskog sajta u potpunosti uklonjen. Na austrijskom sajtu sedan još postoji u ponudi, ali konfigurator više ne radi. Sve ukazuje na to da su poslednji meseci ovog modela odbrojani.
Hečbek verzija A Klase potrajaće nešto duže, možda do kraja godine.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2025/02/3-1-1.jpg)
Još uvek nije poznato koliko će dugo opstati kineska verzija (Z177), niti da li će budući CLA treće generacije dobiti produženu varijantu za kinesko tržište. Prošle godine prodaja A Klase u Kini pala je za više od trećine, a nemačka premijum trojka generalno gubi pozicije na tom tržištu.
AutoRepublika