Prošle nedelje smo ispisali popularan članak među AutoRepublikancima, a u kom se govori o tome kako je maleni Suzuki Jimny Nomade ponuđen na japanskom tržištu, uz važnu napomenu da je sklapan u Indiji. Međutim, ta prilika je kratko trajala u zemlji izlazećeg Sunca, jer sada čitamo izveštaje tamošnjih medija kako je konstruktor nakon samo četiri dana obustavio prijem narudžbina.
Nalik situaciji već viđenoj pri lansiranju originalne verzije s troja vrata, Suzuki Jimny plaća za svoju popularnost. Nećemo da dužimo s neizvesnošću, pa navodimo da je zahvaljujući ogromnom interesovanju publike, proizvođač popularnog terenca, ovog puta u izvođenju s petoro vrata, za samo četiri dana uspeo da uposli proizvodne pogone za naredne tri i po godine. Toliko će najsporiji kupci Jimnyija s oznakom Nomade morati da pričekaju kako bi u uživali u čarima, možemo slobodno da kažemo, sada već kultnog „prašinara“.
Dok se zalihe malog Suzuki Jimnyija s troja vrata rasprodaju u Evropi, čak i u teretnoj verziji koja je zamišljena da bude isporučivana bez zadnjih sedišta, proširena verzija s petoro vrata pod nazivom Nomade je predstavljena u svetu 2023. godine. Ista kao takva nudi više doze praktičnosti uz zadržavanje kompaktnih dimenzija i odlične terenske sposobnosti.
Kako rekosmo, proizvodnja je rasprodata za narednih 40 i više meseci, što će reći da je Suzuki u samo četiri dana ponude primio oko 50 hiljada porudžbina, nakon čeka je 3. februara izdato saopštenje kompanije u kom se navodi nužda obustave ponude. Interesovanje za novajlijom je značajno premašilo inicijalna očekivanja.
Američki portal Carscoops navodi u izveštaju koji su povodom ovog terenca objavili, da je Suzuki predvideo da na mesečnim osnovama sklapa po 1,2 hiljade komada, pa nije teško sračunati koliko će vremena biti nužno da se montira već poručeni tiraž. Ovde je za matematiku bitno napomenuti i da su prve isporuke zakazane za period koji će nastupiti nakon 3. aprila.
Pored odluke o prestanku prijema narudžbina, konstruktor iz Azije je takođe rešio da otkaže sve događaje koji su za cilj imali promociju i prezentaciju noviteta.
AutoRepublika