Prošla su dva mjeseca od kada je grupacija Volkswagen oživjela nekadašnji američki brend Scout i predstavila prva dva modela. Reč je o modernoj kreaciji nekadašnjeg modela Internationala Scouta, koji je poslednji put silazio sa pokretnih traka još 1980. godine, a Nemci su stekli pravo na njega tako što su kupili istoimenu korporaciju koja se još uvek bavi razvojem i izradom kamiona, traktora i sličnih proizvoda u mašinskoj industriji i poljoprivredi.
Novi Scout će na taj način pružati dva modela, i to terenac Traveler i pikap kamionet Terra, a biće dostupan u konfiguracijama plug-in hibrida i na struju. Iako su prve reakcije publike bile relativno pozitivne, nije trebalo da prođe puno vremena pre prvog skandala, i to iza zatvorenih vrata.
Najveća kritika je stigla od strane vlasnika izložbeno-prodajnih salona nakon što su čelnici Scouta izjavili da se Traveler i Terra neće prodavati na tradicionalni način, već isključivo preko narudžbi direktno iz fabrike. Naravno, usledila je tužba vlasnika trenutnih Volkswagenovih salona.
Problem leži u tome što američki zakon zapravo ne dozvoljava da roba pronađe vlasnika direktno iz fabrike, što znači da mora da postoji takozvani „posrednik“. Za automobile su to uvek bili distributeri, sve dok Tesla nije pronašla „rupu u zakonu“ u određenim saveznim državama i krenula sa poslovnom strategijom koju i Volkswagen sada želi da prati.
Naime, Tesla nema svoje salone, ali ima izloge u tržnim centrima. Mušterija tako može da pogleda vozilo nakon što napusti fabriku, a onda preko kompjutera da ga naruči. Na taj način se zaobilaze saloni, ali firma i dalje zadovoljava spomenuti zakon u vezi egzistencije posrednika. Volkswagen želi da na isti način pokuša da prodaje Scout, što je naravno naljutilo trgovce koji su očekivali debelu zaradu na Traveleru i Terri o kojima se toliko priča.
Kako je Tesla uspela onda da zaobiđe takva pravila? Pa najviše iz razloga što je relativno nova firma i ranije nije imala lanac izložbeno-prodajnih salona kao što ih poseduje brendovi poput General Motorsa, Forda ili Toyote. Istu logiku su pratili takođe novi brendovi kao što su Lucid i Rivian, ali Scout iza sebe ipak ima Volkswagen.
To bi u teoriji označilo da će Scout izaći kao poraženi na sudu, pošto Volkswagen posluje „preko bare“ još od kasnih četrdesetih godina prošlog veka i trenutno ima čak 631 salon u Sjedinjenim Američkim Državama.
Ali uvek postoji ono „ali“, pa tako čelnici Scouta tvrde da su takođe novi brend, i da pritom nisu deo grupacije Volkswagen. U zvaničnoj sudskoj dokumentaciji navode da će marka posedovati sopstvenu fabriku u američkoj saveznoj državi Južnoj Karolini i da će funkcionisati nezavisno od grupacije Volkswagen. Naravno, sindikat distributera je odgovorio pričom da je upravo grupacija Volkswagen kupila brend International i da su na taj način postali vlasnici Scouta, a Nemci će istovremeno investirati velike sume novca u novu fabriku, buduće modele i još mnogo toga.
Pošto bi brend tek trebalo da krene s prodajom i to tek za modelsku godinu 2027, šanse da ćemo videti brzu presudu suda su veoma male. Nijednoj strani nije u interesu da se problem razvlači, a presuda bi mogla da promeni način poslovanja u Americi…
AutoRepublika