20. Januara 2025.

S obzirom na rezultate od lani, Porsche ozbiljno razmatra benzinski Macan

Trenutno je još uvek prerano za potpuno prelazak na isključivo električnu mobilnost. Neke kompanije su požurile sa odlukama i time ugrozile svoje dugoročno poslovanje. Početkom decenije mnogi proizvođači su najavljivali da će postati potpuno električni do kraja trenutne generacije vozila, ali svet iz 2022. godine uopšte ne liči na onaj iz 2024. Međunarodno tržište pokazuje da električna mobilnost raste, ali znatno sporije nego što se prvobitno očekivalo. Neke kompanije, poput Porschea, to su shvatile i sada razmatraju značajne promene u strategijama.

Model Taycan je označio početak nove ere za kompaniju koju je pre skoro vek osnovao Ferdinand Porše. Dolazak prvog električnog automobila bio je pozitivan korak – brzo je postao uspešan. Fabrike su radile punim kapacitetom, a rekordi su se nizali. Ova iznenadna popularnost navela je Porsche da izrazi posvećenost električnim vozilima, ali 2024. godina je bacila senku na budućnost. Iako je Taycan sada bolji nego ikad, prodaja je značajno opala u protekloj godini. Toliko da više niko ozbiljno ne razmatra opciju prelaska na čisto električni portfolio.

Fleksibilnost je postala nova norma i nužnost za brendove. Oslanjanje isključivo na električnu mobilnost luksuz je koji veoma mali broj kompanija može sebi da priušti. Kupci Porschea su jasno iskazali preferencije – u 2024. godini Taycan je prodat u svega 20.836 primeraka širom sveta, što je pad od 49% u odnosu na 2023. godinu. S druge strane, modeli 911 i serija 718 (Boxster i Cayman) beleže značajan rast, jasno pokazujući dominaciju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Cayenne je, kao i obično, uspeo da održi globalnu prodaju stabilnom. Novi električni Macan imao je dobar prijem sa 18.278 prodatih jedinica, ali to je daleko manje od 64.517 prodatih primeraka verzije s motorima SUS iz prethodne generacije.

Macan je ulazni model u Porscheov asortiman i stoga jedan od ključnih stubova kompanije. Odlučiti se da bude isključivo električni model sada može biti veoma rizično, s obzirom na trenutne tržišne trendove. Iako su glasine već kružile, sada su izvori bliski kompaniji potvrdili da se ozbiljno razmatra brzo razvijanje verzija s motorima SUS ili hibridnim pogonima, kako bi privukli više pažnje kupaca koji bi u suprotnom mogli preći na druge brendove.

„Razmatramo mogućnost da u budućnosti neke od planiranih električnih modela opremimo hibridnim ili motorima sa unutrašnjim sagorevanjem“, izjavio je Luc Meške, potpredsednik i finansijski direktor kompanije. „Donose se konceptualne odluke, ali ono što je jasno jeste da ćemo se oslanjati na motore sa unutrašnjim sagorevanjem još dugo vremena“.

Porsche ne može da se oprosti, barem ne još uvek, od onoga što ga je hranilo skoro 100 godina. Godina 2025. biće obeležena lansiranjem novih, snažnijih verzija modela 911, kao i dolaskom novih električnih Boxstera i Caymana. Kasnije je planirana i prezentacija potpuno električnog Cayennea, koji trenutno prolazi kroz završne faze razvoja. Sa modelom Cayenne, Porsche ne sme preuzimati nikakve rizike. Od lansiranja, Cayenne je bio najprodavaniji model Porschea i mora ostati na toj poziciji.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare